نسخه چاپی

بازگشت كارگردان مطرح ایرانی به سینما پس از چند سال دوری

من فیلم نمی‌سازم كه صرفاً ساخته باشم یا مخاطب را سرگرم كنم و در طول 30 سال گذشته نیز همواره فیلم‌هایم را در جهت تاثیرگذاری بر مخاطب ساخته‌ام.

به گزارش نما، رسول صدر عاملی فیلمنامه نویس و کارگردان سینما درباره فیلمسازی‌اش به ویژه پس از بازگشت دوباره‌ به سینما گفت: من تلاش خود را کرده‌ام تا فیلمی خوب بسازم تا مخاطب با آن ارتباط برقرار کند. آن چه اهمیت دارد این است که همواره سینمای من سبک کاری و خاص خودم بوده است.

وی در همین راستا افزود: در فیلم‌هایم به قصه ایرانی، فضای ایرانی و موضوع برگرفته از مسائل و مشکلات خاص ایرانی می‌پردازم و امیدوارم فیلم‌هایم پس از چند سال دوری از سینما بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

گارگردان "من ترانه 15 سال دارم" درباره عقایدش در ساخت یک اثر اظهار کرد: من به این که فیلم موفق شود یا نشود فکر نکرده و نمی‌کنم. معمولاً وقتی شروع به ساخت فیلمی می‌کنم که واقعا آن را بسازم و اگر قرار باشد ساخته نشود وارد تولید آن نمی شوم. این مهم است که وقتی یک کارگردان می خواهد فیلمی بسازد احساس کند که این فیلم خوب است ساخته شود.

صدرعاملی ادامه داد: من فیلم نمی‌سازم که صرفاً ساخته باشم یا مخاطب را سرگرم کنم و در طول 30 سال گذشته نیز همواره فیلم‌هایم را در جهت تاثیرگذاری بر مخاطب ساخته‌ام. ساخت فیلم تاثیرگذار برای مخاطب به شدت سخت است. کارگردان با وجود این سختی باید مراقب باشد که جوگیر نشود و آلوده به فضای موجود و ملتهب زمان خود نباشد تا بتواند لایه‌های مختلف اجتماع را برای یک سال آینده حس کند.

وی با اشاره به بینش و دوراندیشی فیلمساز در تولید یک اثر بیان کرد: فیلمسار وقتی فیلمی را کلید می‌زند باید بداند قرار است یک سال آینده نمایش داده شود. بنابراین با این بینش فیلمسازی کار بسیار دشواری است اما به هر حال سینماست، کار فیلمساز فیلمسازی است و باید در این عرصه کار کند.

کارگردان "دختری با کفش های کتانی" درباره فضای فعلی که بعد از مدتها مجدداً وارد آن شده است توضیح داد: فیلمسازی در فضای موجود بسیار متفاوت است. پس از بازگشت دوباره ام به سینما در چند روز ابتدایی که شروع به تولید فیلم کردم با شرایط جدیدی نسبت به گذشته روبرو شدم به شکلی که در 10 روز ابتدایی فیلمبرداری حتی ادبیات گفت و گو با عوامل فیلم را بلد نبودم. آنها به گونه دیگری حرف می‌زدند و رفتار می‌کردند. من در سینمای آنالوگ فعالیت می‌کردم اما ناگهان با این جمله از همکارم در پشت مانیتور روبرو می‌شدم که می‌گفت هر چه مد نظرت است بگو تا برایت فراهم کنم.

صدر عاملی افزود: در فیلمسازی جدید همه چیز کامیپیوتری، دیجیتال، آماده و بسیار وحشتناک است و 10 روز طول کشید تا بالاخره در این وضعیت موجود روی آب آمدم، نفس کشیدم و توانستم شنا کنم به عبارتی توانستم با وضعیت موجود خودم را تطبیق دهم.

وی درباره مسیر فیلمسازی خود با وجود وضعیت جدید و ادبیات آن اظهار کرد: فکر می‌کنم در همان چیزی که بلد هستم و جهانی که می‌شناسم فیلمسازی‌ام را ادامه خواهم داد و همه افراد نیز باید همین کار را کنند یعنی براساس جهانی که می‌شناسند عمل کنند.

نویسنده "می خواهم زنده بمانم" درباره آخرین مراحل تولید فیلمهایش افزود: موسیقی "سال دوم دانشکده من" به کارگردانی بنده و نویسندگی پرویز شهبازی توسط کریستف رضاعی پنجشنبه به پایان رسید و نیمه اول مهرماه اکران می شود. همچنین مونتاژ فیلم "سونامی" به کارگردانی فرزندم میلاد صدر عاملی و تهیه کنندگی بنده به تازگی آغاز شده است و میلاد دهقانی مسئولیت آن را بر عهده دارد.

صدرعاملی خاطرنشان کرد: "سونامی" برای جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود اما فیلم "سال دوم دانشکده من" زودتر از جشنواره در یکی از ماه‌های مهر و آبان اکران خواهد شد.

۱۳۹۷/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...