نسخه چاپی

سوال از رئیس‌جمهور در تحریم خوب نیست!

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به بررسی تشكیل طرح شورای عالی انتخابات در مجلس گفت كه این طرح در ایران قابل اجرا است ولی به انتخابات آینده نمی‌رسد و ممكن است برای دوره‌های آینده اجرا شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور عصر امروز در حاشیه مراسم هفتمین روز درگذشت ایت‌الله انواری در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه نظر دولت در خصوص مخالفت قوه قضائیه با بازدید رئیس جمهور از زندان اوین چیست؟ گفت:‌ بنده خیلی از این موضوع اطلاعی ندارم.

رحیمی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص بررسی موضوع تشکیل شورای عالی انتخابات مشتکل از نمایندگان سه قوه در مجلس گفت: باید ببینیم قانون اساسی چقدر در این موضوع دست را باز گذاشته است .

وی ادامه د اد: در برخی کشورها کمیسیون مستقلی انتخابات را برگزار می‌کند اما در ایران برگزاری انتخابات به عهده قوه مجریه است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بحث شورای عالی انتخابات در کمیسیون شوراهای مجلس مطرح است، گفت: طرح شورای عالی انتخابات در ایران قابل اجرا است ولی معتقدم به انتخابات آینده نمی‌رسد و ممکن است برای دوره‌های آینده اجرا شود.

وی در خصوص مطرح شدن استیضاح برخی وزیران دولت گفت: استیضاح حق نمایندگان مجلس است ولی در حال حاضر شرایط خوبی برای این موضوع نیست، چرا که به انتهای دولت نزدیک می‌شویم و اگر وزیری استیضاح شود و استیضاح آن رای بیاورد تا تعیین سرپرست جز خسارت و زیان برای کشور سودی ندارد.

رحیمی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص بحث سوال از رئیس جمهور در مجلس گفت: رئیس جمهور کاملاً برای پاسخ به سوالات مجلس آماده است ولی بنده به عنوان یک فرد نه به عنوان معاون رئیس جمهور سوال از رئیس جمهور را در شرایط فعلی که جنگ تمام عیار با قدرت‌های بزرگ داریم ، صلاح نمی‌دانم چرا که تحریم‌ها جنگ بزرگ است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: هم اکنون باید همه در کشور دست به دست هم دهند تا بتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم.

وی گفت:‌اگر این تحریم ها را دور بزنیم آمریکا و صهیونیست‌ها را شکست داده‌ایم و در واقع جمهوری اسلامی برای همیشه تضمین کردیم.

رحیمی همچنین در خصوص مطرح شد موضوع فشار اقتصادی به مردم و لزوم ارائه کوپن کالاهای اساسی برای کاستن از این فشار که در روزهای اخیر از سوی برخی اقتصاددانان مطرح شده است ، گفت:‌ما به اندازه کافی ارزاق و کالاهای اساسی در کشور ذخیره کرده‌ایم. بنده در سفر به استان خوزستان هم اعلام کردم که دولت حدود 20 میلیارد تومان برای تامین ارزاق مردم کنار گذاشته و نیاز به کوپنی شدن اجناس نیست.

وی درپی سوالی در خصوص سرنوشت شکایتش از الیاس نادران نماینده تهران تنها به لبخند اکتفا کرد.

۱۳۹۱/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...