نسخه چاپی

دایی از حقش دفاع كرد

باشگاه راه‌آهن نسبت به انتقاد محمد رویانیان از علی دایی واكنش نشان داد.

به گزارش نما، سایت باشگاه راه آهن نوشت: باشگاه راه‌آهن ضمن گلایه از نامه‌ منتسب به باشگاه پرسپولیس و مصاحبه جهت‌دار مدیرعامل این باشگاه، ابراز امیدواری کرد، داوری مسابقه پرسپولیس-راه‌آهن تحت تاثیر جنگ‌های روانی قرار نگیرد و داوران بازی، قضاوت منصفانه‌ای داشته باشند.

روز یکشنبه چند روزنامه ورزشی، نامه‌ای محرمانه و منتسب به باشگاه پرسپولیس را منتشر کرده‌اند که خطاب به دبیرکل فدراسیون فوتبال نوشته شده و در آن ادعا شده که سرمربی تیم راه‌آهن، داوران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این نامه که با ادبیاتی غیرمحترمانه نوشته شده، از واکنش‌های سرمربی تیم راه‌آهن به تصمیمات داوری که در فوتبال امری کاملا طبیعی است، تحت عنوان« اعتراض‌های بی‌مورد و مکرر» یاد شده و آن را موجب مزاحمت برای بازیکنان و مربیان تیم‌های حریف خوانده است. نکته قابل توجه اینکه سرپرست تیم پرسپولیس نیز در جلسه هماهنگی قبل از بازی، بدون اسم بردن از علی دایی، به ناظر داوری تاکید کرد که با اعتراضات برخی مربیان به داوری برخورد کنند که این نشان می‌دهد، باشگاه پرسپولیس در این رابطه هدفمند عمل کرده و قصد راه‌اندازی جنگ روانی داشته است. این موضوع وقتی برای باشگاه راه‌آهن مسجل شد که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نیز در ساعات میانی روز، گفتگویی با یک خبرگزاری کرده و سرمربی تیم راه‌آهن را در آستانه بازی دو تیم، با لحنی تند و غیرطبیعی مورد حمله قرار داده است. ظاهرا این کار عجیب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، واکنش به تاکید محقانه علی دایی بر پیگیری مطالباتش از باشگاه پرسپولیس به صورت قانونی بوده که این رفتار مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با رفتار جوانمردانه منافات دارد. در حقیقت مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، از اقدامی گلایه کرده که هنوز انجام نشده و به فرض انجام نیز، حق قانونی سرمربی باشگاه راه‌آهن محسوب می شود و این در شرایطی است که چند ساعتی بیشتر به بازی حساس دو تیم باقی نمانده و ممکن است این رفتارها به ملتهب شدن سکوها نیز کمک کند.

در همین رابطه باشگاه راه‌آهن بیانیه‌ای در این رابطه منتشر کرده که به شرح زیر است:« متاسفانه در یک روز و در شرایطی که خودمان را آماده یک بازی جوانمردانه با تیم بزرگ پرسپولیس می‌کردیم، شاهد دو رفتار غیرحرفه‌ای از مدیریت باشگاه حریف بودیم. از یک طرف به فدراسیون فوتبال نامه می‌زنند و با ادبیاتی غیرمحترمانه، رفتار سرمربی راه‌آهن در کنار زمین را زیرسوال می‌برند و از طرفی چند ساعت مانده به بازی، با ادبیاتی نامتعارف، به سرمربی ما حمله می‌کنند و با لحنی تند، تلاش می‌کنند ایشان را در برابر هواداران پرسپولیس قرار ‌دهند. باشگاه راه‌آهن وقتی با اقدام اولیه باشگاه پرسپولیس مواجه شد، خویشتن‌داری به خرج داد و موضعی در برابر آن نگرفت اما اقدام بعدی این باشگاه نشان داد، برنامه هدفمندی برای به هم زدن تمرکز سرمربی تیم راه‌آهن در حال اجراست که با شئون حرفه‌ای و روح جوانمردی فوتبال منافات دارد. مدیریت باشگاه پرسپولیس همیشه از فضای ناسالم حاکم بر فوتبال انتقاد می‌کند اما ظاهرا شرایط فعلی این باشگاه و نتایج آنها در فصل جاری، باعث شده ایشان هم در این فضای به قول خودشان ناسالم حل شوند و به وضع موجود که از آن گله‌مند هستند، تن بدهند.علی دایی همیشه اعلام کرده که به باشگاه پرسپولیس و هواداران آن احترام می‌گذارد اما اینها دلیل نمی‌شود که ایشان از حق قانونی خود بگذرد. باشگاه راه‌آهن در روزهایی که تیم و باشگاه به بهترین و حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن را روند صعودی خود ادامه می‌دهند از سرمربی خود حمایت می‌کند و معتقد است که جنگ روانی به راه افتاده از سوی مدیریت باشگاه پرسپولیس، به هیچ وجه در شان این باشگاه بزرگ و هواداران محترم آن نیست. ما همیشه به روح جوانمردی ورزش و اصول حرفه‌ای آن احترام می‌گذاریم و از مدیریت باشگاه پرسپولیس هم انتظار داریم این مسائل را رعایت کند و به اصول اخلاقی ورزش پایبند باشد.»

۱۳۹۱/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...