نسخه چاپی

اختصاصی نما:

چرایی درخواست سلطانی فر در پرده ابهام

عکس خبري -چرايي درخواست سلطاني فر در پرده ابهام

چرایی درخواست تبعیض آمیز مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان كه خواستار معافیت هفت ملی پوشان فوتبال ایران شده بود همچنان بدون پاسخ باقی مانده و گمانه زنی ها در این باره ادامه دارد.


چرایی درخواست تبعیض آمیز مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان که خواستار معافیت هفت ملی پوشان فوتبال ایران شده بود همچنان بدون پاسخ باقی مانده و گمانه زنی ها در این باره ادامه دارد.

سلطانی فر پس از بازگشت تیم ملی فوتبال ایران از رقابتهای فوتبال جام جهانی روسیه در اقدامی تبعیض آمیز نسبت به ورزشکاران دیگر رشته های ورزشی طی درخواستی از ستاد کل نیروهای مسلح خواستار معافیت سعید عزت اللهی، سردار آزمون، سید مجید حسینی، علیرضا جهانبخش، علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و علی قلی‌زاده هفت ملی پوش فوتبال

کشورمان شده بود که با پاسخ منفی این ستاد مواجه شد.

افزون بر پاسخ منفی ستاد کل نیروهای مسلح که نقطه منفی در عملکرد وزیر ورزش و جوانان کشورمان محسوب خواهد شد، این درخواست تبعیض آمیز از سوی شماری از ملی پوشان رشته های دیگر ورزشی محکوم شده است که یکی از تبعات این محکومیت کاستن محبوبیت سلطانی فر در جامعه غیر فوتبالی کشورمان بوده است.

برخی بر این باور هستند که وزیر ورزش و جوانان که از جمله چهره های سیاسی کشورنیز به شمار می رود و سابقه تصدی پست های مهم سیاسی هم دارا بوده است با وجود آگاهی کامل از مفاد قانون معافیت ورزشکار قهرمان تحت فشار درخواست کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نسبت به ارسال نامه ای برای معافیت ملی پوشان فوتبال کشورمان اقدام کرده است.

گفته می شود کارلوس کی روش در پی عملکرد خوب تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه با استفاده از فرصت پیش آمده و بی توجه به قوانین کشورمان یکی از مفاد تمدید قراردادش را با فدراسیون فوتبال معافیت هفت بازیکن تیم ملی عنوان کرده بود .

اهمیت تمدید قرارداد کی روش به حدی بود که وزیر ورزش و جوانان برای نخستین بار به عنوان یکی از مقامات کشوری و بدون توجه به افتخاراتی که ورزشکاران دیگر رشته های ورزشی از جمله ملی پوشان وزنه برداری ،کشتی ، تکواندو ، کاراته و ... برای کشورمان کسب کرده اند چنین درخواستی را ارائه کرد بود.

با اینکه برخی دغدغه های سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را برای در اختیار داشتن تمامی بازیکنان خود در آستانه برگزاری رقابتهای فوتبال جام ملت های آسیا را منطقی دانسته و از آن حمایت به عمل آورده اند ولی راهکار ارائه شده از سوی سلطانی فر که انزجار شماری از اهالی ورزش را دنبال داشته است با پاسخ منفی این افراد نیز روبه رو شده است.

برخی دیگر بعد تبلیغاتی را عمده ترین عامل چنین درخواستی از سوی وزیر ورزش و جوانان در میان بزرگترین جامعه ورزشی کشورمان عنوان می کنند.

این افراد با اشاره به موجی که کشورهای جهان به ویزه ایران را به علت برگزاری مسابقات جام جهانی روسیه فرا گرفته بود ، بهترین فرصت برای استفاده تبلیغاتی افراد مختلف از جمله وزیر ورزش و جوانان عنوان می کنند.

با اینکه چرایی این درخواست تبعیض آمیز سلطانی فر هنوز در پرده ابهام قرار داد ولی مشاوران و یا معاونان وزیر ورزش و جوانان با مطالعه سطحی قانون معافیت ورزشکار قهرمان می توانستند ضمن ممانعت از ارسال چنین درخواستی به ستاد کل نیروهای مسلح که با پاسخ منفی این ستاد و محکومیت ورزشکاران دیگر رشته های ورزشی مواجه شد می توانستند با ارائه راهکاری مناسب موجب ماندگاری چهره وزیر ورزش و جوانان در میان اهالی ورزش شوند.

استفاده از تسهیلات دانشجویی که هم اکنون شمار بسیاری از ورزشکاران رشته های مختلف برای عدم اعزام به دوران مقدس سربازی به هنگام حضور درتیم های ملی رشته های گوناگون و یا عضویت در تیم های داخلی و خارجی از آن بهره می گیرند و یا بهره گرفتن از معافیت ورزشی بدون آنکه ما نع از اجرای قانون شود از جمله راهکارهایی است که می توانست از سوی سلطانی فر به ستادکل نیروهای مسلح ارائه می شد.

۱۳۹۷/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...