نسخه چاپی

دولت بهای حضور خود در تهران را پرداخت كند

عضو شورای شهر تهران با اشاره به هزینه‌های ناشی از استقرار دولت در تهران گفت: دولت باید همانند سایر شهروندان حق شهروندی خود را به تهران بپردازد.

به گزارش نما، مجید فراهانی در جریان هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با ارائه تذکری به لزوم تسریع در تعیین تکلیف روابط مالی دولت و شهرداری تهران و ارائه لایحه مربوط بر اساس ماده 138 برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران شد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در این خصوص گفت: شهروندان تهرانی به علت حضور دستگاه‌های اجرایی و سیاسی ناشی از استقرار دولت در تهران، هزینه اداره شهر و ارائه خدمات به شهروندان و مراجعان به دستگاه‌های اجرایی از اقصی‌نقاط کشور را پرداخت می‌کنند و شهر کمترین بهره را از عواید استقرار دولت در تهران می‌برد.

فراهانی بیان کرد: این روند، زمینه‌ساز تحمیل سهم دولت در بهای تمام شده فعالیت‌ها و خدمات شهرداری تهران به شهروندان تهرانی شده است روندی که نه عادلانه است و نه تداوم آن به مصلحت شهر و شهروندان است و دولت نیز همچون یکایک شهروندان تهرانی باید حق شهروندی خود به تهران را ادا کند و بهای حضور در تهران را بپردازد.

وی افزود: بر اساس ماده 138 برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران، شهرداری موظف بوده برای تنظیم روابط مالی، حقوقی دولت و شهرداری و اخذ هزینه‌های پایین دستی و پرداخت سهم شهروندی نسبت به تهیه و تنظیم (لایحه روابط مالی دولت و شهرداری تهران) در سال اول برنامه و ارائه به شورا برای طی مراحل قانونی اقدام کند و اکنون در آستانه خاتمه برنامه 5 ساله دوم یعنی پس از گذشت 4 سال از موعد مقرر در مصوبه شورا متاسفانه این لایحه به شورا ارائه نشده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، با اشاره به همراهی نمایندگان مردم در شورا و مجلس خاطر نشان کرد: فرصت فراهم شده در استفاده از توان فراکسیون 50 نفره امید تهران، حضور شهردار در هیئت دولت و امکان ارائه طرح از طریق شورای عالی استان‌ها یک فرصت تکرار نشدنی تاریخی است و ما باید از این فرصت به منظور الزام دولت در پرداخت هزینه‌های پایتختی تهران و پرداخت سهم شهروندی یکایک دستگاه‌های اجرایی بهره ببریم و حق شهر را از این طریق ادا کنیم.

وی تصریح کرد: بر همین اساس به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره (تسریع در زمینه تعیین تکلیف روابط مالی دولت و شهرداری تهران و ارائه لایحه مربوط بر اساس ماده 138 برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران) به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

وی در پایان ضمن امیدواری در تسریع این مهم گفت: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام شهردار تهران و حسن استفاده از حضور آقای الویری در شورای عالی استان‌ها، شاهد ارائه به موقع این لایحه توسط شهرداری و تصویب آن در شورای شهر تهران و ارسال به شورای عالی استان‌ها برای تقدیم به مجلس شورای اسلامی باشیم.

۱۳۹۷/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...