نسخه چاپی

حمله سایبری روسها به شبكه برق آمریكا

هكرهای روس به اتاق كنترل شبكه توزیع برق آمریكا نفوذ پیدا كردند.

به گزارش نما، به ادعای مقامات آمریکایی، هکرهای روس موفق شدند به اتاق کنترل سامانه‌های الکترونیک سازمانهای اجتماعی آمریکا نفوذ کنند.

بنا بر گزارش وب‌سایت روزنامه وال‌‎استریت ژورنال، مقامات وزارت امنیت داخلی آمریکا گفته‌‎اند هکرهای مرتبط با دولت روسیه سال گذشته در کارزاری بزرگ و طولانی‌مدت توانستند به اتاق کنترل صدها سازمان آمریکا وارد شوند و تا مرحله‌ای پیش رفته بودند که به راحتی می‌توانستند جریان برق را در بسیاری از ایالتهای آمریکا قطع کنند و موجب خاموشی مطلق شوند.

«جاناتان هومر» رئیس بخش تجزیه‌وتحلیل سامانه کنترل صنعتی وزارت امنیت داخلی آمریکا، بدون اشاره به اینکه کدام یک از سازمانهای این کشور هدف هکرهای روسی قرار گرفته است، می‌گوید: آنها به نقطه‌ای رسیده بودند که به راحتی می‌توانستند اختلالات جدی ایجاد کنند و این نگرانی وجود دارد که کارزار حمله سایبری هکرهای روس همچنان در جریان باشد.

به نوشته این نشریه آمریکایی، بسیاری از سازمانهای آمریکایی همچنان آگاه نیستند که هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند؛ چرا که چنین هکرهایی معمولا با استفاده از مشخصات کاربری خود کارمندان آن سازمان واردسامانه‌های رایانه‌ای می‌شوند.

دولت آمریکا پیش از این نیز روسیه را متهم به حمله سایبری به شبکه انرژی و دیگر عناصر زیرساختهای حیاتی آمریکا متهم کرده بود. مقامات آمریکا مدعی‌اند نخستین حمله‌های سایبری روسیه علیه آمریکا دست‌کم از اوایل سال 2016 آغاز شده است، زمانی که کار خود را با هدف ضربه‌زدن به شرکتهای بزرگ انرژی آمریکا، از حمله به شبکه‌های متعلق به مجتمع‌های تجاری کوچکتر شروع کردند.

وال‌استریت ژورنال در پایان می‌نویسد افشای جزئیات جدید از حمله‌های سایبری روسیه به آمریکا در زمانی منتشر می‌شود که نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره تلاش روسیه برای دخالت در انتخابات میان‌دوره‌ای 2018 کنگره وجود دارد.

۱۳۹۷/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...