نسخه چاپی

انتقاد مدیرعامل بزرگ‌ترین بانك آمریكا از ترامپ

مدیرعامل بانك جی پی مورگان گفت: جنگ‌های تجاری می‌توانند باعث به‌هم خوردن رشد اقتصاد آمریكا شوند.

به گزارش نما، جیمی دیمن در سخنرانی خود به مناسبت انتشار صورت درآمد این بانک به سیاست‌های دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- در به راه انداختن جنگ تجاری با شرکای بزرگ این کشور انتقاد کرد و گفت: اگر یک تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلاری دیگر این شکلی وضع شود و جلوی سرمایه‌گذاری‌ها و واردات خودرو به بهانه چیزی که به آن نگرانی از امنیت ملی گفته می‌شود، گرفته شود، فکر می‌کنم به روزی نزدیک شویم که دستاوردهایی که تاکنون در اقتصاد داشتیم را بر باد رفته ببینیم.

دیمن که در مصاحبه با سی ان ان سخن می‌گفت افزود: خیلی از نگرانی‌های ترامپ به جااست اما شیوه‌هایی که با استفاده از آن‌ها ترامپ سعی در حل مشکلاتش دارد غلط‌اند. خیلی زود است که نسبت به تاثیر تعرفه‌ها بر اقتصاد بحث کنیم اما اینکه روند رو به رشد اقتصادی معکوس شود کاملا وجود دارد.

وی همچنین با محکوم کردن اقدام دولت ترامپ برای لغو پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به پیمان "نفتا" بین کانادا، آمریکا و مکزیک گفت مذاکره مجدد بر سر این پیمان مفید نخواهد بود و ما خوهان آن هستیم که پیمان نفتا اجرایی شود.

لازم به ذکر است بانک جی پی مورگان، بزرگ‌ترین بانک آمریکا با ثروتی بیش از ۲.۵ تریلیون دلار است که در تمام قاره‌ها و اکثر کشورهای جهان فعالیت دارد.

۱۳۹۷/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...