نسخه چاپی

كنگره آمریكا مانع ترامپ می شود

در حالی كه رئیس جمهور آمریكا قصد دارد روابط با روسیه را بهبود بخشد، نمایندگان كنگره همچنان روسیه را یك دشمن و رقیب می‌دانند.

به گزارش نما، تازه ترین گزارش کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا نشان می‌دهد که کنگره ایالات متحده قصد دارد ممنوعیت همکاری و ارتباط نظامی بین نیروهای مسلح آمریکا و روسیه را همچنان تمدید کند.

بر اساس این گزارش، سند منتشر شده از سوی کمیته خدمات مسلح سنا حاکی است که "ارتش آمریکا با چالش هایی در بسیاری از عرصه ها و جبهه ها روبرو است، از جمله افزایش هشداردهنده تعدادی از حوادث در روند برگزاری مانورها و تمرینات نظامی. روسیه همچنان یک رقیب برای ایالات متحده به شمار می رود."

این سند افزود: باید انعطاف پذیری لازم در قبال متحدان و شرکای راهبردی آمریکا وجود داشته باشد تا به جای استفاده از تسلیحات روسی از سلاح های آمریکایی استفاده کنند. متحدان و شرکای راهبردی آمریکا همچنین نباید الحاق کریمه به خاک روسیه را قبول کنند. نمایندگان کنگره همچنین در این سند با اختصاص 250 میلیون دلار تسلیحات نظامی کشنده به اوکراین موافقت کرده اند.

در ماه می مجلس نمایندگان آمریکا قانون بودجه 717 میلیارد دلاری را برای سال مالی 2019 میلادی تصویب کرده است. این طرح از سوی سنا نیز تصویب شده و اکنون منتظر امضای نهایی ترامپ است.

نمایندگان آمریکایی مدعی شده‌اند که روسیه همه توافقات مهم و کلیدی درباره کنترل تسلیحات را نقض کرده و زرادخانه هسته‌ای خود را مدرنیزه کرده و گسترش داده است. نمایندگان آمریکایی اعلام کردند که روسیه سامانه‌های دفاع موشکی جدید را آزمایش کرده و از پیشرفت‌های فنی و تسلیحاتی برای بی ثبات کردن همسایگانش استفاده کرده است.

۱۳۹۷/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...