نسخه چاپی

پاسخ تند سردار سلیمانی به ترامپ: من حریف تو هستم

عکس خبري -پاسخ تند سردار سليماني به ترامپ: من حريف تو هستم

تحلیل رفتار سیاسی سردار حاج‌قاسم سلیمانی، به‌ویژه دو موضع اخیر وی؛ یكی ارسال نامه‌ قدردانی به رئیس‌جمهور به دلیل مواضع انقلابی و دیگری، پاسخ انقلابی و دندان‌شكن به شاخ و شانه كشیدن‌های رئیس‌جمهور آمریكا علیه كشورمان، به خوبی نشان می‌دهد عزت و اقتدار ملی یكی از مهم‌ترین مسائلی است كه سردار سلیمانی درباره‌ آن به‌ شدت دغدغه و حساسیت دارد.


تحلیل رفتار سیاسی سردار حاج‌قاسم سلیمانی، به‌ویژه دو موضع اخیر وی؛ یکی ارسال نامه‌ قدردانی به رئیس‌جمهور به دلیل مواضع انقلابی و دیگری، پاسخ انقلابی و دندان‌شکن به شاخ و شانه کشیدن‌های رئیس‌جمهور آمریکا علیه کشورمان، به خوبی نشان می‌دهد عزت و اقتدار ملی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که سردار سلیمانی درباره‌ آن به‌ شدت دغدغه و حساسیت دارد.
زمانی که دشمنان خارجی به شکاف‌های درون‌حاکمیتی در کشور چشم‌ طمع دوخته و به موج‌سواری و سوءاستفاده از این شکاف‌ها امیدوار بودند و این مسئله زمینه‌ساز ناامیدی و بدبینی در میان بخشی از افکار عمومی شده بود، وی با نگارش نامه‌ تشکر به رئیس‌جمهور، هم به دشمنان گوشزد کرد که در این باره خیال‌بافی‌های باطل را کنار بگذارند و هم به مردم این پیام را داد که از این بابت نگران نباشند و بدانند مسئولان با پشتیبانی آنها در صف واحد در مقابل دشمنان می‌ایستند و به جنگ مشکلات می‌روند. در همین راستا، باید به پاسخ انقلابی سردار به یاوه‌گویی‌های اخیر آمریکایی‌ها نیز اشاره کرد که موجبات احساس افتخار و غرور ملی را در میان هموطنان فراهم آورد و به دشمن هشدار داد چنانچه غلطی از آنها سر بزند، ایران اسلامی پاسخ و بلکه پاسخ‌هایی پشیمان‌کننده به آنان خواهد داد. در واقع، به نظر می‌رسد حاج‌قاسم با موضع‌گیری‌های اخیر خود درصدد بود پیام عظمت ایران و ایرانیان را به جهانیان صادر کند. اگرچه نیروهای ضد انقلاب تلاش کردند این موضع‌گیری شجاعانه را به جنگ‌طلبی تعبیر کنند؛ اما در حقیقت موضع مثال‌زدنی سردار سلیمانی نه تنها جنگ‌طلبانه نبود؛ بلکه بهترین دفاع در برابر تهدیدات سردمداران شیطان بزرگ بود.
پاسخ سردار به تهدیدهای ترامپ اهمیت اساسی دارد؛ چرا که در کارنامه‌ وی و نیروی قدس سپاه، پرونده‌هایی ازجمله در عراق، سوریه و... وجود دارد که در آنها، بینی دشمن به خاک مالیده شده است؛ از این‌رو، دشمنان تهدید وی را تهدیدی معتبر و جدی تلقی می‌کنند و متوجه می‌شوند با ایران و ایرانی نباید با زبان تهدید، بلکه باید با زبان تکریم سخن گفت. به راستی او شخصیتی ملی و ماندگار و مایه‌ افتخار همه‌ هموطنان در داخل و خارج کشور است.

۱۳۹۷/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...