نسخه چاپی

ترامپ مشاور علمی ندارد!

ترامپ ركورد طولانی ترین دوره ریاست جمهوری بدون تعیین یك «مشاور علمی» را شكست.

به گزارش نما، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این هفته رکورد طولانی ترین دوره ریاست جمهوری بدون تعیین یک «مشاور علمی» را شکست.

پیش از این «جورج دبلیو بوش» رکورد طولانی ترین دوره ریاست جمهوری بدون تعیین مشاور علمی کاخ سفید را شکسته بود. دیگر رؤسای جمهور اسبق آمریکا شامل باراک اوباما، جان اف کندی، ریچارد نیکسون و بیل کلینتون مشاور علمی خود را پیش از ورود به کاخ سفید انتخاب کرده بودند.

پیشتر واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرده بود که همه رؤسای جمهور پس از «آیزنهاور» به جز ترامپ مشاور علمی خود را پیش از اول اکتبر انتخاب کرده بودند.

مشاور علمی کاخ سفید به رئیس جمهور آمریکا در امور مربوط به فناوری و علم مشاوره می دهد و بر «دفتر سیاست علم و فناوری» نظارت دارد. یکی از اعضای «دفتر سیاست علم و فناوری» واقع در واشنگتن در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما اعلام کرد: مسائل زیادی در ارتباط با ریاست جمهوری ترامپ وجود دارد که تاریخی هستند و بی توجهی او به علوم مهمترین آنهاست.

دفتر سیاست علم و فناوری نخستین بار در سال 1976 تأسیس شد تا به رؤسای جمهور آمریکا در زمینه های علمی، مهندسی، فناوری اقتصاد، امنیت ملی، امنیت داخلی، بهبود فناوری و استفاده از منابع و مسائل دیگر مشاوره دهد.

این گزارش یک روز پس از آن منتشر شد که «کریستوفر کونز»، سناتور ایالت دلاویر آمریکا در نامه ای از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواست که یک مشاور علوم برای خود انتخاب کند. وی در این نامه نوشته بود: «در حال حاضر 9 سمت از 10 سمت دفتر سیاست علم و فناوری همچنان خالی مانده است. من بسیار نگران هستم که زمانی که صحبت از علوم به میان می آید، آمریکا در مقابل دیگر رقبای خود عقب بیافتد. چین به عنوان مثال در حال توسعه علوم و فناوری خود است.

او افزود دونالد ترامپ برای آنکه بتواند در این حوزه با چین رقابت کند، نخست باید در حوزه علم و فناوری اولویت بندی کند و جایگاه های خالی دفتر سیاست علم و فناوری را پر کند.

پیش از این گزارش شده بود که ترامپ به «بیل گیتس»، بنیانگذار شرکت مایکروسافت پیشنهاد کرده بود که به عنوان «مشاور علمی» کاخ سفید خدمت کند. این در حالی است که گیتس این پیشنهاد ترامپ را نپذیرفته و گفته بود که در این صورت نمی تواند به درستی از وقت خود استفاده کند.

۱۳۹۷/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...