نسخه چاپی

سفر ۴۲ روزه پادشاه اردن به آمریكا

عبدالله دوم، پادشاه اردن در حالی به همراه خانواده‌اش از سفر طولانی مدت به آمریكا باز می‌گردد كه منابع مختلف، این سفر طولانی مدت را به طرح آمریكایی موسوم به «معامله قرن» مرتبط می‌دانند.


به گزارش نما، روزنامه الکترونیکی رای الیوم که از لندن به‌روزرسانی می شود در پایگاه اینترنتی خود به نقل از منابع آگاه نوشت: عبدالله دوم، پادشاه اردن به همراه همسرش و حسین بن عبدالله، ولیعهد این کشور در چند ساعت آینده پس از گذراندن یکی از طولانی‌ترین مرخصی های خانوادگی خود به امان باز می گردند.

عبدالله دوم در این سفر خانوادگی به آمریکا، بیش از 42 روز از کشورش دور بود و در این مدت تحولات زیادی در اردن و منطقه رخ داد. عبدالله دوم در این مدت اگر چه در خارج از اردن بود اما تحولات را پیگیری می کرد و در مدت مرخصی اش برنامه های کاری با دولت آمریکا، سرمایه گذاران و نمایندگان کنگره داشت.

گزارش ها حاکی از آن است که بین سفر طولانی مدت عبدالله دوم به آمریکا و مقدمه چینی های مربوط به آنچه معامله قرن خوانده می شود ارتباط وجود دارد، اما یک مقام مسئول اعلام کرد این مقدمات اصلا ربطی به اردن نداشته است و این سفر بیشتر یک سفر کاملا خانوادگی بود.

این سفر با دیدار جنجال برانگیز پادشاه اردن با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا آغاز شد که در آن، ترامپ اعلام کرد پیشرفت گسترده ای در روند صلح (در منطقه) ایجاد شده است، اما امان به نوبه خود در این باره چیزی اعلام نکرد.

۱۳۹۷/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...