نسخه چاپی

ستاره‌ی آلمانی جوان لیگ آمریكا در فكر اروپا است

در لیگی كه ستاره‌های بزرگ و غولهای نامداری كه تا چند صباحی پیش بزرگان بی‌بدیل فوتبال اروپا بودند برای جلب توجه در آن به میدان می‌روند یك جوان بی نام و نشان آلمانی همچون ستاره‌ای پرفروغ می‌درخشد.

به گزارش نما، یولیان گرسل، فوتبالیست 24ساله‌ی آلمانی در لیگ MLS آمریکا رویای آمریکایی‌اش را تجربه می‌کند. او کسی است که در این فصل لیگ آمریکا باستین شواین‌اشتایگر ( شیکاگو فایر)، زلاتان ابراهیموویچ ( لس‌آنجلس گلکسی) و وین رونی ( دی‌سی یونایتد) را شکست داده.

گرسل که در شهر نوی‌اشتات آلمان به دنیا آمده در 19سالگی به آمریکا مهاجرت کرده. گرسل در پراویدنس کالج رودآیلند در رشته‌ی مدیریت به تحصیل مشغول شده و در تیم فوتبال دانشگاهش به بازی مشغول می‌شود.

تا اینکه روز سیزدهم ژانویه‌ی 2017 درهای شانس به روی او باز شده و باشگاه آتلانتا یونایتد که در لیگ دسته‌یک آمریکا بازی می‌کند او را به خدمت می‌گیرد. گرسل در اولین فصل حضور خود به عنوان بهترین بازیکن تازه‌وارد لیگ آمریکا انتخاب شده و در پست هافبک دفاعی به عنوان بازیکن فیکس برای آتلانتا بازی می‌کند. او در این باره می‌گوید:" در خیابانهای آتلانتا مردم من را می‌شناسند، این برای من اتفاق بزرگی است".

آتلانتا در حال حاضر صدرنشین کنفرانس شرقی بوده و شانس زیادی برای فتح عنوان قهرمانی لیگ MLS دارد. موقعیتی به مراتب بهتر از تیم وین رونی یا شواین‌اشتایگر که گرسل می‌گوید الگوی بزرگ او بوده است.

گرسل می‌گوید:" ما می‌خواهیم قهرمان لیگ شویم. این یک رویا نیست، بلکه برای ما کاملاً در دسترس است". گرسل آلمانی با اینکه تا سال 2020 با آتلانتا قرارداد دارد و به زودی قرار است با نامزد آمریکایی خود کیسی ازدواج کند ولی به خداحافظی احتمالی با آتلاتنا فکر می‌کند.

گرسل می‌گوید:" اگر این اتفاق بیفتد ناراحت می‌شوم، مگر آنکه به اروپا منتقل شوم". استعدادیاب‌های بوندس‌لیگا از همین حالا او را در لیست خود قرار داده‌اند و گفته می‌شود احتمال پیوستن او به یک تیم بوندس‌لیگایی بالا است.

۱۳۹۷/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...