نسخه چاپی

ولیعهد سعودی در یك قدمی سكته

عکس خبري -وليعهد سعودي در يک قدمي سکته

در حالی‌كه دیروز رسانه‌های سعودی از تشدید اختلافات داخلی در خاندان سعودی و اقدام ولیعهد جهت ترك عربستان به سمت یك كشور اروپایی خبر دادند، امروز اخباری مبنی بر ابتلای وی به عارضه قلبی و سفر به مغرب منتشر شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، اخبار ضد و نقیض درباره "نایف بن عبد العزیز"، ولیعهد عربستان سعودی همچنان ادامه دارد.

روز گذشته برخی از رسانه‌های عربستانی در خبری فوری اعلام کردند، به دلیل تشدید اختلافات داخلی در خاندان سعودی حاکم بر عربستان نایف که در یکی از کشورهای عربی بسر‌می‌برد از بازگشت به کشور منصرف شده است.

این رسانه‌ها پس از اعلام خبر انصراف نایف از بازگشت به عربستان اعلام کردند که وی راهی اسپانیا شده است.

اما امروز برخی از این رسانه‌ها از احتمال ابتلای وی عارضه قلبی خبر دادند، این درحالی است که چندی پیش نیز خبری تایید شده مبنی بر ابتلای نایف به عارضه قلبی و انتقال وی به بیمارستانی در ریاض و حتی در معرض عمل جراحی قرار گرفتن وی منتشر شده بود.

به هر روی آخرین اخبار به دست آمده تاکید می‌کند که علاوه بر ابتلای ولی‌عهد به عارضه قلبی وی به علت تشدید جنگ قدرت در میان خاندان سعودی،‌ عربستان را به قصد کشور مغرب در شمال آفریقا ترک کرده است.

سال گذشته و درپی مرگ "سلطان بن عبد العزیز"، ولیعهد سابق عربستان سعودی به علت بیماری سرطان و در یکی از بیمارستان‌های آمریکا "نایف بن عبد العزیز" جانشین وی شد.

انتخاب نایف به سمت ولی‌عهد عربستان سعودی با مخالفت‌های بسیاری از سوی شاهزادگان سعودی مواجه شد، چراکه آنها اعتقاد دارند، نسل پیشین عبد العزیز دیگر نمی‌توانند خود را با متغییرات عصر حاکم هماهنگ سازند و بر کشور حکومت کنند،‌ به همین دلیل با حاکمیت بر کشور را به نسل‌های دیگر عبد العزیز بسپارند.

۱۳۹۰/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...