نسخه چاپی

تغییر سیف كافی نیست

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینكه تغییر سیاست‌گذاران اصلی حوزه اقتصاد، اثرگذار خواهد بود، تصریح كرد: ما به دیدگاه اقتصادی دولت نقد داریم و می‌گوییم هر كس در چارچوب این دیدگاه عمل می‌كند مشكل دارد.

به گزارش نما، مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به تغییر رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: بانک مرکزی در سیاست‌گذاری استقلال ندارد و دولت به چشم قلّک به آن نگاه می‌کند و هر وقت بودجه‌‌ای نیاز دارد، از آن برمی‌دارد. بنابراین، با تمام انتقاداتی که به عملکرد سیف وجود دارد، امّا باید گفت که وی، قربانی سیاست‌گذاران اصلی اقتصاد کشور شد.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاران اصلی اقتصاد باید مؤاخذه می‌شدند، اظهار داشت: تغییر آقای سیف دردی را دوا نخواهد کرد، چرا که او، فرد اصلی در حوزه اقتصاد نبود.

متقی‌فر با بیان تغییر سیاست‌گذاران اصلی حوزه اقتصاد، اثرگذار خواهد بود، تصریح کرد: ما به دیدگاه اقتصادی دولت نقد داریم و می‌گوییم هر کس در چارچوب این دیدگاه عمل می‌کند مشکل دارد. آن دیدگاه هم عبارت‌ است از معطل کردن همه امور کشور، نسبت به چند اقدام خارجی. اصلی‌ترین اتفاقی که باید رخ دهد، تغییر این دیدگاه است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی از جایی نشأت می‌گیرد که کسانی، وضعیت کشور ا معطل برجام یا توافق با غرب می‌کنند. هر کس که در این حوزه است اعم از مشاوران و سیاستگذاران اصلی، باید پاسخگو باشد؛ مثل مسعود نیلی که بدون پاسخگویی استعفا کرد. همچنین وزارای اقتصادی و صنعتی باید جوابگوی عملکرد خود باشند.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه در چنین شرایطی تغییر رئیس کل بانک مرکزی آدرس غلط دادن و گم کردن اصل داستان است، تصریح کرد: فردی هم که جایگزین سیف شده، معلوم نیست دیدگاه و عملکردش چیست. بنابراین این هم نگران کننده است.

متقی‌فر با بیان اینکه در شرایطی نیستیم که بخواهیم آزمون و خطا کنیم، تصریح کرد: این انتصاب، این حس را ایجاد می‌کند که بیشتر به دنبال افرادی حزبی و گروهی هستیم تا متخصصان امر اقتصادی.

وی افزود: رئیس‌کل جدید بانک مرکزی هم دارای دیدگاه‌های اقتصاد آزاد است و ما در شرایطی نیستیم که بخواهیم کشور را به این طریق اداره کنیم.

۱۳۹۷/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...