نسخه چاپی

دانشجویان خارجی دیگر علاقه‌ای به تحصیل در آمریكا ندارند

نشریه هیل گزارش داد: كاهش علاقه دانشجویان خارجی برای تحصیل در آمریكا

به گزارش نما، نشریه هیل در مطلبی نوشت: آمریکا از طولانی مدت یکی از انتخاب‌های اصلی دانشجویان خارجی برای تحصیل بوده است. پس از یک دهه افزایش ثبت نام دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های آمریکا، در چند سال اخیر این مسئله سیر نزولی داشته است. اما این کاهش ثبت نام دانشجویان خارجی به کاهش درآمدهای تحصیلی نیز منجر شده و مدیران دانشگاه‌ها را با نگرانی‌هایی مواجه کرده است؛ در نتیجه تعدادی از این دانشگاه ها مجبور به کاهش بودجه خود شده‌اند.

دانشگاه‌های دولتی آمریکا به دلیل وابستگی به ثبت نام دانشجویان خارجی از اواسط دهه 2000، نگرانی بیشتری در این مورد دارند. این وابستگی آنها به دلیل کم شدن بودجه دولتی رخ داده است.

تحقیقاتی که با کمک دانشگاه میشیگان، مؤسسه اربن و دانشگاه ویرجینیا انجام شد، نشان داد که ثبت نام آن دسته از دانشجویان خارجی که هزینه تحصیل خود را پرداخت می کنند به دانشگاه های دولتی کمک کرده است با مشکل کمبود بودجه دولتی خود کنار بیایند و این مسئله به کاهش هزینه تحصیل دانشجویان داخلی کمک به سزایی کرده است.

بر اساس داده های «مؤسسه آموزش اطلاعات بین المللی اُپن دورز»، بین سالهای 2005 تا 2015، تعداد دانشجویان خارجی دوره کارشناسی در آمریکا تقریبا دو برابر شده است. یعنی از 61000 نفر به 119000 نفر افزایش یافته است. دانشجویان چینی هم حدود 90 درصد این رقم را تشکیل می دهند. به نظر می رسد که رشد بالای درآمد در چین توانسته است تحصیل در آمریکا را به یک انتخاب دست یافتنی تبدیل کند.

اما در چند سال اخیر، علاقه دانشجویان خارجی برای تحصیل در آمریکا به شدت کاهش یافته است. برخی از کارشناسان اوضاع اجتماعی-سیاسی اخیر آمریکا را علت این کاهش تقاضا می دانند. برخی دیگر هم اعلام کرده اند که مشکلات دریافت ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی احتمالا باعث کاهش تقاضای دانشجویان خارجی برای تحصیل در آمریکا شده است. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، توانایی پیوستن به بازار کار آمریکا، یکی از دلایل اصلی جذب شدن دانشجویان خارجی به دانشگاه های آمریکا بوده است.

۱۳۹۷/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...