نسخه چاپی

ظریف: خام نیستم كه فكر كنم می‌توانیم بین آمریكا و اروپا درگیری ایجاد كنیم

وزیر امور خارجه گفت: 40 سال است كه آمریكایی‌ها تلاش كرده‌اند با دروغ، دنیا را علیه ما تحریك كنند.

گزارش نما، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در همایش مشترک سفیران با فعالان بخش خصوصی اظهار کرد: خام نیستم که فکر کنم ما می‌توانیم بین آمریکا و اروپا درگیری ایجاد کنیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه نیازی نداریم که پل بین شکاف آمریکا و اروپا باشیم؛ گفت: نباید دنیا را مجبور کنیم که بین ما و فشار اقتصادی، یکی را انتخاب کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها معتاد به تحریم اند, گفت: 40 سال است که آمریکایی‌ها تلاش کرده‌اند با دروغ، دنیا را علیه ما تحریک کنند.

ظریف با بیان اینکه به دنیا نشان می دهیم که ایران و مردم ایران، بسیار بزرگتر از کسانی هستند که آنها را تهدید کردند؛ افزود: ما می‌مانیم و آنها خواهند رفت.

وزیر امور خارجه ادامه داد: دیپلماسی اقتصادی برای تسهیل روابط اقتصادی بین المللی بخشی از وظیفه وزارت امورخارجه است که تلاش های فراوانی برای پویایی این بخش صورت گرقته است.

ظریف اظهار کرد: همکاری شرکت های کوچک و متوسط می تواند کمک فراوانی به اقتصاد کشور برای کاهش اثرات تحریم داشته باشد و شناسایی شرکای تجاری زمینه را برای فعالیت مناسب اقتصادی داشته باشد.

وی گفت: با وجود قدرت اقتصادی و سیاسی آمریکا، این کشور به دلیل تصمیمات غلط رئیس جمهور خود در جهان منزوی است، در گذشته وضع تحریم های ظالمانه از سوی آمریکا با همراهمی اروپا و سایر سازمان های بین المللی صورت می گرفت؛ در حالی که امروز به دلیل برهم زدن توافقات به شدت تحت فشار است.زمان انتخاب دنیا فرا رسیده است و باید بین قوانین و قلدری آمریکا یکی را انتخاب کند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: سیر تاریخی کشور آمریکا از علاقه و اعتیاد آنها به تحریم سایر ملت‌ها حکایت دارد و رفتار ما می تواند عادت آنها را ترک دهد‌.

۱۳۹۷/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...