نسخه چاپی

انتقاد مشاور رئیس‌جمهور از اختصاص ارز به گردشگران خارجی

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد از اختصاص ارز به گردشگران خارجی با توجه به مشكلات ارزی انتقاد كرد.

به گزارش نما، تفاهم‌نامه همکاری در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به منظور توسعه گردشگری در مناطق آزاد تجاری، صبح امروز با حضور مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در محل این دبیرخانه منعقد شد.

مرتضی بانک در این مراسم با اشاره به وجود قومیت‌ها و جذابیت‌های جغرافیایی و تاریخی کشور، اظهار داشت: ایران همیشه یکی از مقاصد گردشگری بوده، هرچند با مشکلاتی روبه‌رو است، اما باید شرایطی را فراهم کنیم، تا گردشگری در بخش‌های مختلف ازجمله درمان، عمومی، بوم‌گردی، صحرایی، مذهبی، توسعه یابد زیرا امکانات ارزنده‌ای ایجاد شده که با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مناسب می‌توان از آن بهره‌مند شد.

وی افزود: در حوزه خدمات، اقامت، ارتباطات بین‌المللی و انتقال امکانات، تبلیغات و محدودیت‌ عمومی ناشی از سیاست‌های کلی اعمال‌شده توسط کشورهای دیگر در قبال ایران روبه‌رو هستیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه گردشگر داخلی می‌تواند روی اقتصاد و محیط اجتماعی و نشاط عمومی تأثیر بگذارد، تصریح کرد: این موضوع منجر به توسعه اجتماعی و فرهنگی می‌شود، سال 96، 9 میلیون گردشگر خارج از کشور داشتیم و 4.5 میلیون زائر ثبت شده است و 13 میلیون گردشگر نیز مناطق آزاد داشته است. با توجه به مشکلات ارزی نیاز جدی داریم، تا گردشگران را جذب کرده و سهم بیشتری از آنها داشته باشیم. فرصت خوبی است، تا بتوان از ظرفیت 9 میلیون گردشگر خارجی به نفع کشور بهره برد که منجر به افزایش درآمد ملی و تولید ملی می‌شود.

بانک ادامه داد: هر 10 گردشگر خارجی یک شغل و هر 27 نفر گردشگر داخلی یک شغل در مناطق آزاد ایجاد می‌کند.

۱۳۹۷/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...