نسخه چاپی

۴۵۰ میلیارد تومان وام شهریه به دانشجویان پرداخت شد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم عنوان كرد: در حال حاضر ما تا امروز 450 میلیارد تومان وام شهریه به دانشجویان شهریه‌پرداز پرداخت كرده‌ایم.

به گزارش نما، ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری و حمایت از کارگاه‌های مهارت‌ محور تولیدی دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای که در صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برگزار شد، گفت: در واقع مأموریت صندوق رفاه دانشجویان ارتقای خدمت‌رسانی به دانشجویان است و سعی کردیم با یک روحیه جهادی به جامعه هدفمان که همان دانشجویان است، برسیم.

وی ادامه داد: تسهیلاتمان را به سمت هدفمند‌ کردن نیازهای دانشجویان سوق داده‌ایم و با توجه به محدودیت منابع مالی سعی کردیم تمرکزمان را به سمت حمایت از دانشجویان سوق دهیم به طوریکه توانسته‌ایم تسهیلاتمان را 25 تا 500 درصد افزایش دهیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: در حال حاضر ما تا امروز 450 میلیارد تومان وام شهریه به دانشجویان شهریه‌پرداز پرداخت کرده‌ایم.

یزدان‌مهر اضافه کرد: یکی از بحث‌های حساس ما این است که با کمبود منابع مالی بتوانیم بودجه‌ مورد نیاز برای تخصیص کارگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی پرداخت کنیم در واقع در این شرایط حساس یکی از این دانشگاه‌هایی که می‌تواند نقش موثری ویژه ایفا کند دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای است که می‌تواند بحران اشتغال را در کشور حل کند.

وی در ادامه با اشاره به د2 مصوبه جدید در صندوق رفاه دانشگاه وزارت علوم تصریح کرد: به همین منظور دو بحث کارآفرینی و اشتغال را در دانشگاه‌های کشور داشتیم که یکی از مهمترین‌ آنها مهارت محور بودن کارگاه‌های دانشجویان به خصوص کارگاه‌های دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و هنر است که خوشبختانه توانسته‌ایم در این مسیر گام مثبتی برداریم.

رئیس صندوق دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: در حال حاضر 250 هزار دانشجو در خوابگاه‌های کشور داریم که هر دانشجو 171 ساعت در خوابگاه حضور دارد و 6 ساعت آن اوقات فراغت به حساب می‌آید؛ در مجموع یک میلیون و 500 هزار ساعت ایام فراغت در طول سال متعلق به این دانشجویان است که این رقم به 250میلیون ساعت می‌رسد.

یزادن مهر افزود: سال گذشته 200 خوابگاه دانشجویی را در سراسر کشور مجهز کردیم و قرار است در برنامه ششم توسعه نیز مابقی خوابگاه‌های کشور را به خصوص دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای را مجهز کنیم.

وی در ادامه در خصوص احداث 30 کارگاه مهارت‌محور در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای پرداخت و گفت: قرار است با همکاری دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای 100 میلیون تومان در 2 مرحله (50 درصد در مرحله راه‌اندازی و 50 درصد از سوی دانشگاه پرداخت شود) تا بتوانیم نقش مهارت‌محوری را در خوابگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای داشته باشیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: سعی ما این است که نگاه ویژه‌ای به دانشگاهای مهارت محور به خصوص دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، هنر و غیره داشته باشیم.

۱۳۹۷/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...