نسخه چاپی

آیا احمدی نژاد به مجلس می‌رود؟

امروز جلسه كمیسیون برنامه و بودجه با نمایندگان معرفی شده از سوی رئیس جمهور به مجلس برگزار شد و وزیر صنعت، وزیر اقتصاد، معاون پارلمانی رئیس جمهور و بالاخره محمود بهمنی برای قانع كردن طراحان سوال از رئیس جمهور به مجلس رفته بودند. مطهری گفته برخی نمایندگان از پاسخ‌ها قانع نشدند.

امروز جلسه کمیسیون برنامه و بودجه با نمایندگان معرفی شده از سوی رئیس جمهور به مجلس برگزار شد و وزیر صنعت، وزیر اقتصاد، معاون پارلمانی رئیس جمهور و بالاخره محمود بهمنی برای قانع کردن طراحان سوال از رئیس جمهور به مجلس رفته بودند. مطهری گفته برخی نمایندگان از پاسخ‌ها قانع نشدند.

به گزارش تابناک، جلسه امروز بعد از ظهر نمایندگان رئیس جمهور با طراحان سوال از رئیس جمهور برگزار شد تا در نهایت توپ در زمین مجلس بیفتد که آیا می‌خواهد احمدی نژاد به مجلس برود یا خیر.

علی مطهری در خصوص این جلسه اظهار داشته: در جلسه امروز بحث‌های خوبی مطرح شد و حتی مباحث چالشی شد و به پرسش‌های نمایندگان و پاسخ نمایندگان دولت انجامید. در مجموع این جلسه بسیار خوب و مفید بود.

وی گفته است: اما در مجموع این پاسخ‌ها برای نماینده سوال کنندگان (عوض حیدر پور) و برخی از نمایندگان سوال کننده که در جلسه حضور داشتند قانع کننده نبود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه نیز نظری مشابه با علی مطهری دارد. غلام‌رضا کاتب گفته است: سوال کنندگان ابتدا درباره عدم کنترل نرخ ارز از سوی دولت سوال کردند که نمایندگان دولت عوامل متعددی را از جمله قاچاق کالا و وضعیت تحریم‌ها اعلام کردند ، البته نمایندگان سوال کنند تاکید کردند دولت در بحث قاچاق کالا می‌توانست با جدیت وارد عمل شود و نظارت کافی بر مؤسسات مالی داشته باشد، همچنین در توزیع ارز دقت لازم را انجام دهد.

وی افزوده: در این جلسه نمایندگان دولت از جمله رئیس بانک مرکزی گزارش جامعی از درآمدهای ارزی سال 91 و برنامه دولت برای کنترل ارائه کردند، دولت معتقد است ستاد مبادلات ارزی موفق عمل کرده و آن‌هاتوانسته اند بازار را ساماندهی کنند.

کاتب همچنین گفته: نمایندگان دولت اعلام کردند در حال حاضر ارز اولویت‌های اول و دوم همان ارز با قیمت 1226 تومان است و به کالاهایی که از اولویت 3 تا 8 ارز شامل آن‌ها می‌شود نرخ ارز مبادله‌ایتعلق می‌گیردو در مورد اولویت 9 و 10 نیز فعلاً فقط ثبت سفارش می‌شود و ارزی تعلق نمی‌گیرد.

در این جلسه نمایندگان دولت تاکید کردند که بازار هم اکنون تحت کنترلشان است و نیازهای اصلی ارزی را تأمین می‌کنند. در خصوص واردات خودرو با ارز مرجع و گندم نیز اعلام کردند که واردات خودرو و گندم در حال حاضر لغو شده است.

همچنین رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه اعلام کرده که از سال گذشته تا تیر ماه امسال ارز 1226 تومانی به واردکنندگان برای واردات ارائه شده است و هیچ مابه تفاوتی از فروش ارز عاید بانک مرکزی نشده است.

وزیر اقتصاد هم با تاکید بر این موضوع اشاره کرده که تا به حال معادل ارزی که به خزانه وارد شده بر مبنای ارز 1226 تومانی بوده و ما به التفاوتی در این زمینه وجود نداشته است. همچنین واردات مربوط به مواد اولیه کارخانجات و صنایع بوده است.

اکنون نمایندگان رئیس جمهور در حضور مجلسیان توضیحات خود را ارائه کرده‌اند، حال تصمیم با نمایندگان طراح سوال از رئیس جمهور است که خود را قانع ببینند یا خیر.

این تصمیمی است که سه شنبه قرار است اتخاذ شود و در جلسه‌ای مشخص می‌شود که پاسخ‌ها برای نمایندگان به اندازه کافی روشن و قانع کننده بوده یا خیر. در صورتی که نمایندگان قانع نشده باشند، رئیس جمهور یک ماه وقت دارد تا برای روشن کردن ذهن نمایندگان مجلس به صحن بهارستان رجوع کند.

اکنون توپ و میدان در دست مجلس است و بازی بعدی را گویا قرار است مجلس رقم بزند.

۱۳۹۱/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...