نسخه چاپی

طرح جدید مجلس برای بهبود وضعیت كامیون‌داران

عضو كمیسیون اجتماعی از تهیه طرحی در كمیسیون متبوع خود برای بهبود وضعیت كامیون‌داران خبر داد.

به گزارش نما، رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی، درباره آخرین وضعیت بررسی مشکلات کامیون‌داران در کمیسیون متبوع خود، اظهار کرد: کارگروه ویژه‌ای در کمیسیون اجتماعی برای پیگیری مطالبات کامیون‌داران تشکیل شده است و ما تاکنون جلساتی را با مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت‌های حمل و نقل و پلیس راهور داشته‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین نمایندگانی از صنف کامیون‌داران در جلسات کمیسیون اجتماعی حضور یافته‌اند و به بیان مشکلات و مطالبات خود به ویژه در زمینه حقوق و بیمه پرداخته‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: یکی از مطالبات اصلی کامیون‌داران این است که درآمد و سودی که آنان کسب می‌کنند بین خودشان تقسیم شود نه آنکه چند شرکت مشخص بیشترین سود را از کار کامیون‌داران که بخش عمده‌ای از عمر خود را در جاده‌ها می‌گذرانند، ببرند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مطالبات کامیون‌داران آن است که پلیس راهور دوربین‌هایی را در کابین کامیون‌هایشان تعبیه کرده است که منجر به نارضایتی آنان شده و استدلالشان هم این است که ما بخش عمده‌ای از روز خود را در کامیون می‌گذرانیم و فضای خصوصی ماست و نباید دوربین در ماشین کار گذاشته شود.

خضری درباره دلایل پلیس راهور برای تعبیه دوربین در کابینه کامیون‌ها، تصریح کرد: استدلال پلیس راهور آن است که تاکنون مصرف موادمخدر و خواب‌آلودگی رانندگان منجر به تصادفات جبران‌ناپذیری شده است و از این طریق باید کنترل شوند.

وی با تاکید بر اینکه راه درست برای کنترل کامیون‌داران تعبیه دوربین در کامیون آنان نیست، افزود: راه‌های دیگری چون انجام آزمایش‌های مستمر و متناوب توسط کادری مجرب نتایج بهتری را در پی خواهد داشت.
امروز؛ برگزاری جلسه‌‌ای با مسئولان ناجا برای رسیدگی به مطالبات کامیون‌داران

خضری با بیان اینکه ما به دنبال آن هستیم که تصمیمات خوبی برای کامیون‌داران اتخاذ شود و خروجی درخوری هم برای آنان داشته باشد، گفت: بر این اساس امروز هم جلسه‌ای با مسئولان تأمین اجتماعی، ناجا و وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت داریم تا مشکلات و مسائل کامیون‌داران کشور بررسی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به اینکه مسئولان در جلسات کمیسیون وعده‌هایی را برای حل مشکلات کامیون‌داران داده‌اند اما عملی نشده است، گفت: مجلس باید مصوبه جامعی درباره حقوق کامیون‌داران تصویب کند و مشکلات آنان با شعار دادن حل نمی‌شود.

خضری با اشاره به اینکه ما به دنبال آن هستیم که در کمیسیون اجتماعی طرحی را برای بهبود وضعیت کامیون‌داران تصویب کرده و به صحن علنی ارائه دهیم، خاطرنشان کرد: در این طرح ما به دنبال حمایت از کامیون‌داران و قرار دادن شغل آن‌ها جزء مشاغل سخت هستیم.

۱۳۹۷/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...