نسخه چاپی

هشدار سناتورهای آمریكا به اروپا درباره دور زدن تحریم‌های ایران

سناتورهای جمهوریخواه آمریكا با ارسال نامه ای خطاب به سفارتخانه كشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس در واشنگتن، در مورد هرگونه اقدام احتمالی در جهت دور زدن تحریمهای آمریكا علیه ایران هشدار دادند.

به گزارش نما، درگاه خبری «تی آنلاین دات دی» گزارش داد که گروهی از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا با ارسال نامه ای خطاب به سفارتخانه های سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس در آمریکا، به آنها در مورد هرگونه اقدام احتمالی در جهت دور زدن تحریمهای واشنگتن علیه ایران هشدار دادند.

در این نامه مورخ پنج شنبه بیست و ششم جولای آمده است: ما بدینوسیله قویاً به شما توصیه می کنیم که از تمام تحریمهای آمریکا پیروی کنید، و همچنین تأکید می کنیم که در صورت تلاش برای دور زدن یا تضعیف قوانین آمریکا از جانب شما، ما آن را اقدامی دردسرساز قلمداد خواهیم کرد.

قانونگذاران آمریکا تأکید کردند که تحریمهای واشنگتن صرفاً یک حکم حکومتی نیستند، بلکه بسیاری از آنها از قوانین فدرال و مصوب در کنگره سرچشمه می گیرند.

این سناتورها همچنین اظهار داشتند که تحریمها خط مشی سنجیده (!) و دیرینه آمریکا است و تلاش کشورهای اروپایی برای دور زدن این تحریمها به اقدام متقابل آمریکا می انجامد.

گفتنی است که در اوایل ماه مه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود برای خروج از توافق هسته ای ایران- منعقده در سال ۲۰۱۵ میان ایران، اتحادیه اروپا، چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، آمریکا و آلمان- را اعلام کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد که تمام تحریمها علیه تهران، از جمله تحریمهای ثانویه ای که کشورهای دارای روابط تجاری و اقتصادی با تهران را هدف قرار می دهد، دوباره برقرار می کند.

این در حالی است که شرکای اروپایی واشنگتن به کرات اعلام کرده اند که قصد دارند همچنان شروط مقرر در توافق مذکور را رعایت کنند.

۱۳۹۷/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...