نسخه چاپی

قرقیزستان از اقدامات «مینسك» شاكی شد

وزارت امور خارجه قرقیزستان نسبت به فعالیت رسمی «دنیار اوسناف» نخست وزیر سابق این كشور و شركت وی در مراسم‌ دولتی در شهر «مینسك» به دولت بلاروس اعتراض كرد.

به گزارش نما، در بیانیه وزرات امور خارجه قرقیزستان آمده است: در سال‌های اخیر روابط بین قرقیزستان و بلاروس به طور قابل توجهی توسعه یافته و این کشورها شرکای نزدیکی در سازمان‌های بین‌المللی نظیر سازمان همسود، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان پیمان امنیت جمعی هستند.

به همین دلیل فعالیت آزاد مقامات سابق قرقیز محکوم شده در بلاروس مورد نگرانی دولت و همچنین مردم قرقیزستان می‌باشد.

دولت قرقیزستان بار دیگر با تأکید بر رعایت قوانین بین‌المللی و تحویل مقامات سابق قرقیز توسط بلاروس بر ادامه توسعه روابط دوجانبه تاکید می‌کند.

این در حالی است که 3 روز گذشته در رسانه‌های بلاورس مطالبی درباره فعالیت «دانیل اوریتسکی» رئیس شرکت ملی بیولوژیکی بلاروس منتشر شد که شبیه نخست وزیر سابق قرقیزستان بود در حالی که وی در سال 2010 در کشور مالزی از دنیا رفته است.

شایان ذکر است که در سال 2010 در قرقیزستان با سرنگونی «قرمان‌بیک باکیف» رئیس جمهور سابق این کشور انقلابی رخ داد که در نتیجه این حوادث 86 شهروند قرقیز کشته شدند.

همچنین باکیف و اعضای خانواده وی از جمله «ماکسیم باکیف» فرزند، «جانیش باکیف» و اوسناف به بلاروس فرار کردند و دادگاه قرقیزستان این افراد را به حبس ابد محکوم کرد.

۱۳۹۷/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...