نسخه چاپی

تلاش برای ایجاد ناتوی عربی علیه ایران اعلان جنگی از سوی آمریكا است

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است اگر ناتوی عربی علیه ایران شكل بگیرد، جمهوری اسلامی آن را به منزله اعلان جنگی تلقی كرده و برخورد متقابل می‌كند.

به گزارش نما، مرتضی صفاری‌نطنزی با اشاره به تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف امنیتی و سیاسی با کشورهای عربی هم‌پیمان برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه، گفت: در گذشته نیز آمریکایی ها به دنبال ایجاد ناتوی عربی بودند که هدف آن اقدام علیه ایران بود.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: نام ائتلاف در حال حاضر «ائتلاف راهبردی خاورمیانه» (MESA) برگزیده شده که در نهایت قرار است همان ناتوی عربی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در نهایت کشورهای عربی می دانند باید با ایران زندگی کنند، عنوان کرد: آنها حتی تا کنون نتوانسته اند میان خود یک ائتلاف علیه ایران به عنوان یک کشور بزرگ در منطقه ایجاد کنند.

صفاری نطنزی در ادامه با بیان اینکه شرایطی که آمریکایی ها علیه ایران ایجاد می کنند شرایط جنگی است، اظهار داشت: معنای این اقدام آمریکایی ها اعلان جنگ است و در این شرایط کشورهای همسایه باید توجه کنند که با کشور متخاصم مشارکت نکنند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی نیز این حق را برای خود محفوظ می داند که در قبال این برخورد جنگی به صورت متقابل برخورد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کشورهای عربی از ائتلاف خود نتیجه نمی گیرند به خصوص که کشورهایی همچون قطر و عمان در این ائتلاف حضور نخواهند یافت از این رو حتی شاهد ایجاد ائتلاف میان دو یا سه کشور هم نخواهیم بود.

۱۳۹۷/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...