نسخه چاپی

واكنش تند چین به گاف وزیر خارجه انگلیس

وزیر خارجه انگلیس در اولین سفر خارجی خود در این سمت به چین سفر كرده است و امروز (دوشنبه) با همتای چینی خود دیدار تا درباره موضوعات متعددی گفت‌وگو كند.

به گزارش نما، هانت که همسری چینی دارد در دیدار با همتای خود به جای اینکه بگید همسرش چینی است اشتباهی گفت که همسرش ژاپنی است؛ این مساله با واکنش و دلخوری طرف چینی مواجه شد.

وانگ یی در دیدار با هانت گفت این که گفته شود «خانم من ژاپنی است... خانم من چینی است، اشتباه وحشتناکی است». وی افزود باید گفت همسر من چینی است و کودکان من از سمت مادر چینی هستند.

چین و ژاپن رقبای سنتی یکدیگرند و این اشتباه وزیر خارجه انگلیس، در نظر طرف چینی بسیار ناخوشایند است تا جایی که برخی رسانه‌های انگلیسی اشتباه هانت را گاف وحشتناک نامیدند.

www.afkarnews.com

همسر جرمی هانت خانم لوسیا هانت اهل کشور چین است که این دو نفر سال ۲۰۰۹ ازدواج کردند و اکنون صاحب سه فرزند هستند.

جرمی هانت که پیش از این وزیر بهداشت و درمان بود و بعد از کناره‌گیری «بوریس جانسون» از سمتش جایگزین وی شد، گفته بود بعد از این در سیاست فعالیت نخواهد داشت اما به عنوان جایگزین جانسون برگزیده شد و برخی می‌گویند رهبر بعدی حزب محافظه‌کار انگلستان خواهد شد.

هانت در سفر به پکن وانگ درباره تجارت میان دو کشور بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) گفت‌وگو کردند. دو کشور امیدوارند «عصر طلایی» روابط دوجانبه را شکل دهند. لندن رسما در ماه مارس سال ۲۰۱۹ از اتحادیه اروپا خارج می‌شود و برای دوره بعد از برگزیت به دنبال شرکای تجاری است.

وزرای خارجه انگلیس و چین در دیدار روز دوشنبه در پکن، درباره همکاری‌های دوجانبه، مسائل امنیتی و همچنین درباره کره شمالی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

۱۳۹۷/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...