نسخه چاپی

غیر نظامیان از استان ادلب خارج می‌شوند

منابع خبری از خروج افراد غیر نظامی از استان «ادلب» واقع در شمال غرب سوریه خبر می‌دهند.

به گزارش نما، خبرگزاری «ریانووستی» گزارش داد که روند خروج این افراد از طریق گذرگاهی که نیروهای روس در روستای «ابوالظهور» بر آن نظارت دارند، ادامه دارد.

گفته می‌شود که این مسئله، مقدمه‌ای برای پاکسازی ادلب از وجود عناصر تروریستی «جبهه النصره» است؛ بویژه اینکه بشار اسد رئیس جمهور سوریه اخیرا اعلام کرده بود که این استان بزودی آزاد خواهد شد.

متخصصان روس بر مرکز استقبال و اقامت آوارگان نظارت دارند و به آنان کمک می‌کنند که مدارک شخصی خود را مجددا به دست آورند. پزشکان روس هم معاینات پزشکی را انجام می‌دهند.

«اولیگ دمیانینکو» رئیس مرکز استقبال از آوارگان استان حلب در این زمینه گفت: «ما با مدیریت محلی در این استان برای تشکیل کمیته‌ای همکاری می‌کنیم که درباره بازگشت آوارگان و مطمئن شدن از مدارک شخصی آنان تعامل داشته باشد؛ زیرا بسیاری از افراد، مدارکشان در جریان جنگ سوخته است».

وی با بیان این مطلب افزود: «همه آوارگان معاینه می‌شوند و کسانی که با قانون مشکل دارند، مشخص می‌شوند. همچنین قبل از اینکه در این گذرگاه انسانی حرکت صورت گیرد، هر کسی با دقت بازرسی می‌شود تا سلاح و مواد منفجره نداشته باشد».

«الکسی بیکولیف» از افسران بلندپایه در بخش حمایتهای پزشکی گفت که بخش زیادی از بیماریهایی که این آوارگان با آن روبرو هستند، بیماریهای پوستی و سیستم تنسسی است.

بیکولیف تصریح کرد که در حال حاضر مادران و کودکان را معاینه می‌کنند و توصیه‌های لازم برای درمان و نگهداری از کودکان ارائه داده و دارو در اختیار آنان قرار می‌دهند.

«عائشه احمد» از شهروندان سوری هنگام عبور از این گذرگاه گفت: «ساکنانی که مناطق تحت سیطره افراد مسلح را ترک می‌کنند، از مدتها پیش منتظر امروز بوده‌اند. خانه ما چند کیلومتر بیشتر با اینجا فاصله ندارد و در منطقه اشغالی واقع شده است... هنگامی که افراد مسلح بر این منطقه تسلط یافتند، ما به دیدار یک خانواده از نزدیکانمان رفته بودیم. لذا چند سال به اسارت آنان درآمدیم».

عائشه می‌گوید که هنوز دو پسرش در مناطق تحت اشغال تروریستها حضور دارند؛ چرا که تروریستها فقط اجازه دادند زنان، کودکان و سالخوردگان از این منطقه خارج شوند.

استان ادلب از سال 2015 در اشغال گروه تروریستی النصره قرار دارد و به موجب چند توافق، گذرگاههای انسانی ایجاد شده است. این استان در سال 2017 نیز وارد توافق مناطق کاهش تنش شد.

۱۳۹۷/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...