نسخه چاپی

مذاكره در مناسبات ایران و آمریكا نباید به تابو تبدیل شود

رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است نباید مذاكره به تابویی در مناسبات ایران و آمریكا تبدیل شود.

به گزارش نما، حشمت الله فلاحت پیشه، در خصوص شرایط موجود بین ایران و آمریکا، اظهار داشت: زمام اختلافات ایران و آمریکا در اختیار بازیگران ثالث است و تا زمانی‌که یک خط قرمز ارتباطی میان دو طرف ایجاد نشود، منافع ملی تهران و واشنگتن بازیچه دیگرانی خواهد بود که از تصاعد بحران میان این دو قدرت منطقه ای و جهانی سود می‌برند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: نباید مذاکره به تابویی در مناسبات ایران و آمریکا تبدیل شود.

فلاحت پیشه ادامه داد: ترامپ به خوبی می داند که توان مدیریت جنگ با ایران را ندارد اما در عین حال حتی از درک توان و جذابیت‌های اقتصادی و تجاری ایران نیز عاجز است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه دو طرف راهبردی برای جنگ ندارند، تاکید کرد: از طرف دیگر به دلیل بی‌اعتمادی تاریخی، کانال‌های دیپلماسی میان دو کشور نیز صعب العبور شده است و جالب اینکه سنگ‌های پیش پای دیپلماسی این دو قدرت بیش از آنکه ایرانی یا آمریکایی باشد، ارتجاعی و صهیونیستی بوده و برای منافع ملی دو طرف هزینه ساز شده است.

نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو در پایان به طرف‌های آمریکایی و غربی هشدار داد که اگر قدر راهبرد مشارکت جویانه و تنش زدایانه بی‌سابقه ایران را ندانند، حداقل تا یک دهه آینده باید با چراغ قوه به دنبال امنیت در غرب آسیا بگردند.

۱۳۹۷/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...