نسخه چاپی

شگرد‌های كلاهبرداری جدید از كاربران در فضای مجازی

سرهنگ تورج كاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار كرد: یكی از شگرد‌های كلاهبرداری از كاربران در فضای مجازی مشاوره‌های افراد رمال و فالگیر در جهت نیل به كلاهبرداری و كسب منافع مالی است.

به گزارش نما، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: یکی از شگرد‌های کلاهبرداری از کاربران در فضای مجازی مشاوره‌های افراد رمال و فالگیر در جهت نیل به کلاهبرداری و کسب منافع مالی است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: این گونه از مجرمان سایبری با تشکیل گروه و کانال در شبکه‌های اجتماعی موبایلی و تبلیغات فریبنده درصدد جذب مخاطبان خاص خود بوده و به دنبال شکار کاربران دارای مشکلات خانوادگی و روحی روانی می‌شوند.

وی در ادامه افزود: افراد رمال در این فضا با فروش انواع لوازم دعانویسی و جادوگری اقدام به تحصیل مال و کلاهبرداری از قربانیان خود کرده سپس با طرح عناوین (دعای ویژه بیماری، دعای باز کردن بخت) اقدام به اخذ مبالغ هنگفت و فروش لوازم جادو گری به کاربران متقاضی و مخاطبان خود می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: بر اساس قانون، هر گونه اقدام به رمالی، جن گیری و فال گیری جرم است و فردی که از این طریق مردم را در اثر عدم آگاهی فریب دهد و این کار را کسب و پیشه خود قرار دهد و پولی از این بابت بگیرد؛ طبق قانون، مجازات کلاهبردار را خواهد داشت که حبس از یک تا ۷ سال و جزای نقدی خواهد بود.

۱۳۹۷/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...