نسخه چاپی

از نامه نگاري با رئيس قوه قضاييه تا قول پيگيري وزير دادگستري

ادامه درخواست احمدی‌نژاد برای بازدید از اوین

عکس خبري -ادامه درخواست احمدي‌نژاد براي بازديد از اوين

بر اساس آنچه پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری منتشر كرده است،‌احمدی‌نژاد در بخشی از نامه ارسالی خود به آیت‌الله آملی لاریجانی به قصد قبلی‌اش برای دیدار از اوین اشاره كرد

به گزارش نما به نقل از جوان آنلاین، يك هفته پس از آنكه علي‌اكبر جوانفكر مشاور رسانه‌اي رئيس‌جمهور براي اجراي حكم زندان راهي زندان اوين شد، شبکه ایران سايت ارگان دولت به نقل از يك منبع آگاه مدعی شد رئيس‌جمهور قصد دارد به‌زودی از زندان اوین بازدید نماید. شبكه ايران تاكيد كرده بود: در این برنامه رئيس‌جمهور از همه بندها و بخش‌های زندان اوین بازدید خواهد کرد.

همچنين سايت روزنامه ايران به نقل از اين منبع آگاه هدف احمدي‌نژاد براي بازديد از اوين را آگاهي از وضعيت زندان‌ها، بررسي راهكارهاي عملي جهت تعامل و همكاري بهتر قواي مجريه و قضائيه جهت بهبود وضعيت زندان‌ها و آگاهي از مشكلات زندانيان به ويژه زندانيان مالي و ديه عنوان كرده بود.

يك روز پس از انتشار اين خبر، حسن رحيمي مدیر کل روابط عمومی و تشریفات دستگاه قضایی کشور در واكنش به آن اعلام كرد كه بازدید از زندان اوین تابع مقررات و ضوابط ویژه ای است. وی افزود: برای بازدید از زندان اوین یا هر کدام از بخش‌های دیگر قوه قضائيه، باید تشریفات و ضوابطی که برای اینگونه کارها در نظر گرفته شده انجام شود سپس امکان بازدید فراهم شود. مدیر کل روابط عمومی و تشریفات دستگاه قضایی کشور گفت: هنوز از سوی نهاد ریاست‌جمهوری برای این بازدید هماهنگی‌های لازم انجام نشده است.حالا اما بعد از گذشت چند هفته از انتشار این خبر به نظر می رسد ماجرای بازدید رئیس جمهور از زندان اوین وارد فاز جدی تر ی شده است.کار به نامه نگاری رئیس جمهور با رئیس قوه قضاییه نیز رسیده و در این نامه رئیس جمهور از آیت الله لاریجانی درخواست کرده تمهیدات لازم برای بازدید وی از زندان اوین را بیاندیشد.

بر اساس آنچه پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري منتشر كرده است،‌احمدي‌نژاد در بخشي از نامه ارسالي خود به آيت‌الله آملي لاريجاني به قصد قبلي‌اش براي ديدار از اوين اشاره كرد و نوشت: اطلاع دارید که بازدید اینجانب از زندان اوین برای روز دوشنبه ۱۷/ ۰۷ /۹۱ برنامه‌ریزی و روز یک‌شنبه ۱۶/ ۰۷/ ۹۱ از طریق وزیر محترم دادگستری به آن قوه محترم اعلام گردید. پس از ساعتی ایشان اعلام کردند که مسئولین قوه قضائیه می‌خواهند که این بازدید به روزهای آینده موکول گردد.این نامه در حالی به رئیس قوه قضاییه ارسال شده است که معاون حقوقي رئيس قوه قضائيه ، حجت‌الاسلام علي رازيني در گفتگویی تلويحا به رئيس‌جمهور توصيه كرده بود از اين تقاضا منصرف شود وبه نظر مي‌رسد اين نامه واكنش به اظهارات معاون قوه قضائيه باشد.

حالا اما در آخرین واکنش ها و در حالی که بر اساس اظهارات معاون حقوقي رئيس قوه قضائيه، آيت‌الله آملي لاريجاني مخالف بازديد رئيس‌جمهور از زندان اوين نيستاما به گفته وی، اگر کسی می‌خواهد از زندان بازدید کند باید قواعد آن را هم رعایت کند چرا که زندان مقرراتی دارد، وزیر دادگستری گفته: نامه احمدی‌نژاد به رئیس قوه قضاییه برای بازدید از زندان اوین را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می‌کنم.سیدمرتضی بختیاری در پاسخ به پرسشی درباره نامه احمدی نژاد به رئیس قوه قضاییه برای بازدید از زندان اوین افزود: پیگیر این نامه از قوه قضاییه می‌شوم تا نتیجه آن مشخص شود.

البته، محسني اژه‌اي سخنگوي قوه قضائيه در تشريح مواضع اين قوه در قبال درخواست رئيس‌جمهور براي بازديد از اوين گفته است: در شرایط خاصی که اکنون هستیم و با توجه به اولویت مسائل کشور به ویژه مسائل اقتصادی و معیشت مردم و اینکه همه‌ مسئولان باید هم و غم خود را برای رفع نگرانی‌های مردم در مورد گرانی، بازار و کنترل ارز معطوف کنند، باید حواس‌مان به مسائل اصلی باشد.

وی ادامه داده: رسانه‌ها، ما و دیگران ذهن خود را مشغول مسائل فرعی نکنیم. حتما بازدید از یک زندان در این شرایط مسئله‌ای فرعی است.

حالا باید منتظر نتیجه این نامه نگاری ها و پیگیری ها بود و دید بالاخره محمود احمدی نژاد می تواند از زندان اوین بازدید کند یا خیر؟

۱۳۹۱/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...