نسخه چاپی

خرید نفت هند از ایران 12 درصد كاهش یافت

رویترز اعلام كرد: میزان سفارش نفت پالایشگاه‌های هند از ایران در ماه ژوئن نسبت به ماه می 12 درصد كاهش یافت.

به گزارش نما، پالایشگاه‌های هند در ماه ژوئن در مقایسه با ماه «می» 12درصد نفت کمتری سفارش دادند. با وجود این حجم فروش نسبت به سال گذشته 50 درصد بالاتر است. پالایشگاه‌های هند که به عنوان بزرگترین مشتری نفتی ایران پس از چین محسوب می‌شوند پس از اینکه آمریکا خود را از توافق هسته‌ای 2015 کنار کشید نفت کمتری از ایران وارد می‌کنند.

براساس بیانیه‌ای که وزیر نفت هند در مجلس این کشور اعلام کرد: پالایشگاه‌های هندی در ماه ژوئن روزانه 664 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کردند.

اگرچه این آ‌مارها حاکی از ‌آن است کاهش قابل توجهی نسبت به ماه گذشته در سفارشات هند اتفاق افتاده اما همچنان میزان خرید هند در مقایسه با سال گذشته بالاتر است.

پالایشگاه‌های دولتی هند که تقریبا حدود 60 درصد ظرفیت خرید 5 میلیون بشکه در روز این کشور را برعهده دارند در سال 2018-2017 به واسطه بحث بر سر توسعه میدان گازی فرزاد B در ایران واردات نفت را از ایران کاهش دادند.

به هر حال پالایشگاه‌های دولتی هند در سال مالی جاری که از آوریل آغاز می‌شود و پس از آ‌ن که ایران حمل و نقل کشتی‌ها را رایگان کرد دوره بازپرداخت را به 60 روز افزایش داد، بالا بردند.

ایران دومین تامین کننده بزرگ پالایشگاه‌های هند پس از عراق در ماه آوریل تا ژوئن بود اما هند هشدار داده است که کاهش بسیار زیادی را در واردات از ایران انجام خواهد داد.

آمارهای ارائه شده در مجلس این کشور نشان می‌دهد هند حدود 715 هزار و 600 بشکه در روز در فاصله آوریل تا ژوئن 2018 از ایران خریداری کرده که این رقم رشد 45 درصدی را نسبت به سه ماهه قبلی دارد.

پس از آنکه ارائه خدمات بیمه‌ای برای محموله‌های نفتی ایران به واسطه تحریم‌ها معلق شد، اکنون ایران بیمه برای محموله‌های نفتی ارسالی به هند پیشنهاد داده است.

براساس آمر تانکرهای ورودی، حجم واردات ماهانه هند از ایران 16 درصد کاهش یافته است.

۱۳۹۷/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...