نسخه چاپی

پیچیدگی های جراحی و درمان سوختگی

این استاد جراحی پلاستیك با اشاره به اینكه در هیچ كشور جهان و هنوز علم بشر نتوانسته است مقوله سوختگی را به صورت كامل ترمیم كند و ارتباطی به دانش متخصصان ترمیمی در ایران ندارد، تصریح كرد: اصلا معجزه در درمان سوختگی معنا ندارد.

به گزارش نما، دکتر فرهاد حافظی در نشست خبری پیرامون روند درمان کودکان شین‌آبادی اظهار داشت: متاسفانه در فیلم‌های سینمایی نشان داده می‌شود که فردی می‌سوزد و پس از جراحی و درمان به صورت بسیار زیبا مشکل وی برطرف می‌شود درحالیکه این مسئله اصلا درست و علمی نیست و با واقعیت فاصله دارد.

این استاد جراحی پلاستیک با اشاره به اینکه در هیچ کشور جهان و هنوز علم بشر نتوانسته است مقوله سوختگی را به صورت کامل ترمیم کند و ارتباطی به دانش متخصصان ترمیمی در ایران ندارد، تصریح کرد: اصلا معجزه در درمان سوختگی معنا ندارد.

حافظی ادامه داد: بنابراین مقوله درمان دانش آموزان شین ابادی نیز به همین صورت است و اینگونه نیست که آنها با اعزام به خارج از کشور درمان و بهبودی کامل پیدا می‌کنند و یا کمبود و نقصی در علم ترمیمی کشورمان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سوختگی به عارضه ای رایج و بسیار بد برای کشورهای جهان سوم تبدیل شده است، بیان داشت: با این وجود و با توجه به تعداد بالای سوختگی در ایران؛ ما شاهد افزایش تجربه بسیار بالای متخصصان ترمیمی کشورمان هستیم زیرا در پیشرفته ترین کشورهای دنیا نیز مثلا در یک بخش بیمارستانی که 20 تخت وجود دارد فقط دو تخت برای بیماران سوختگی است که شاید در سال 10 مورد سوختگی نیز نداشته باشند ولی آمار سوختگی در ایران بسیار بالا است و متعاقبا مداخله جراحی و در نهایت تجربه متخصصان ترمیمی ما نیز افزایش یافته است.

این استاد جراحی پلاستیک و ترمیمی با بیان اینکه اگر این دانش آموزان شین آبادی؛ بچه‌های خود بنده بودند نیز تاکید می‌کردم در ایران درمان شوند همانطور که بچه‌های شخص خودم را نیز در ایران و به دست خودم جراحی کردم، خاطرنشان کرد: بچه‌های شین ابادی باید آگاه باشند، روند درمان سوختگی طولانی است بطوریکه هم اکنون افرادی داریم که 18 سال است برای ترمیم سوختگی خود هنوز تحت درمان و جراحی هستند.


۱۳۹۷/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...