نسخه چاپی

روسیه و ژاپن به دنبال صلح در شبه جزیره كره

روسیه و ژاپن بر خویشتنداری همه طرفین برای حل مشكلات در شبه جزیره كره تاكید كردند.

به گزارش نما، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در پایان نشست وزرای خارجه و دفاع روسیه و ژاپن در چارچوب (2+2) اعلام کرد که مسکو و توکیو از همه طرف‌های درگیر می خواهند تا ملایمت و خویشتنداری بیشتری از نشان داده تا مانع از شکست مذاکرات برای حل و فصل مناقشه در شبه جزیره کره شوند.

وی گفت: «هر دو کشور از تلاش‌های مثبت پیرامون حل و فصل اوضاع در شبه جزیره کره استقبال کرده و خواستار تلاش بیشتر همه طرفین برای ادامه مذاکرات با مقامات کره شمالی هستند.»

نگرانی روسیه از استقرار سامانه دفاع ضدموشکی آمریکا در ژاپن

وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که مسکو نگران تصمیم مقامات توکیو در رابطه با استقرار عوامل سامانه دفاع ضدموشکی آمریکا در منطقه هستند. وی گفت: «ما توجه همتایان ژاپنی خود را به این مسئله جلب کردیم که طرف روسی مخالف استقرار عوامل سامانه دفاع ضدموشکی آمریکا در منطقه است.»

لاوروف همچنین یادآور شد که مقامات ژاپنی از تلاش‌ها و ابتکارعمل‌های روسیه برای حل و فصل اوضاع در سوریه، بخصوص مسائل انسانی و تلاش برای بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان حمایت کردند.

به گفته وی، وزرای دفاع و امور خارجه روسیه و ژاپن همچنین به توافق رسیدند تا رایزنی‌هایی در سطح کارشناسانی به منظور حل و فصل مسائل امنیتی دوجانبه تا آخر سال جاری برنامه ریزی و انجام شوند.

۱۳۹۷/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...