نسخه چاپی

سرگردانی نفتكش‌های سعودی پس از ممنوعیت تردد از باب‌المندب

نفتكش‌های بزرگ سعودی پس از اینكه شركت آرامكو حمل نفت از طریق تنگه باب‌المندب را موقتا متوقف كرد، در ساحل جنوبی عمان مستقر شدند.

به گزارش نما، سه نفتکش متعلق به شرکت کشتیرانی دولتی Bahri عربستان از نوع VLCC به نام‌های مرجان، Khuzuma و TI Hawtah مسیر سفرشان را در ۲۴ ساعت گذشته تغییر دادند و در بندر سلاله واقع در جنوب غربی عمان منتظر ایستاده‌اند.

شرکت نفتی دولتی آرامکوی سعودی پس از اینکه ۲۵ ژوییه اعلام کرد دو نفتکش سعودی مورد حمله حوثی‌های یمن واقع شده‌اند، حمل نفت از طریق تنگه باب المندب را موقتا متوقف کرد. این تنگه یک آبراه کلیدی برای تجارت نفت به شمار می‌رود و طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، حدود ۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت خام و فراورده‌های نفتی در سال ۲۰۱۶ از این تنگه عبور کرده است. عمده واردات نفت اروپا از خاورمیانه در مسیر خود به سوی خط لوله سومد یا کانال سوئز، از تنگه باب المندب عبور می‌کند.

این نفتکش‌ها در سلاله منتظر هستند تا پس از اینکه آرامکو ممنوعیت خود را در چند روز آینده لغو کرد، سفر خود را ادامه دهند. نرم افزار جریان اطلاعات "اس اند پی گلوبال پلاتس" نشان می‌دهد دو نفتکش دیگر شرکت Bahri از ۲۵ و ۲۳ ژوییه فرستنده‌های خود را خاموش کرده‌اند و موقعیت مکانی آنها از طریق سیستم شناسایی اتوماتیک به‌روز نشده است.

نفتکش Hilwah که باری نداشت روز یکشنبه از این تنگه عبور کرد و به سوی راس تنور در ساحل شرقی عربستان رفت. احتمالا این نفتکش به دلیل اینکه محموله‌ای نداشته، اجازه یافته است از این مسیر حرکت کند.

نفتکش Khafij متعلق به شرکت Bahri که به نظر می‌رسد حامل محموله‌ای از ساحل شرقی عربستان سعودی است، در مسیر خود به سوی تنگه باب المندب است. هنوز معلوم نیست این نفتکش اجازه پیدا کند به مسیر خود ادامه دهد.

۱۳۹۷/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...