نسخه چاپی

آخرین وضعیت زیرگذر استاد معین

شهردار منطقه 9 درباره پروژه زیرگذر استاد معین گفت: این پروژه در 2.5 نیم سال گذشته متوقف بوده است و با پیگیری‌های صورت گرفته تلاش می‌شود تا پایان سال 97 به مردم ارائه شود.

به گزارش نما، علی مفاخریان شب گذشته در بازدید از پروژه‌های منطقه 9 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شعار شهر زیست‌پذیر و شهروند مشارکت‌پذیر در این دوره مدیریت شهری حائز اهمیت است و برنامه‌ها بر اساس همین شعار اجرایی می‌شود.

وی افزود: در خیابان 21 متری جی مسیری به طول 2 کیلومتر درختان آن به شهروندان واگذار شده است و قراردادی بین ما و شهروندان منعقد شده تا از این درختان حفاظت کند و این موضوع موجب مشارکت شهروندان در اداره شهر می‌شود.

مفاخریان درباره پروژه کوثر اظهار داشت: منطقه 9 در همه سرانه‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی کمبودهایی دارد بنابر این باید در این خصوص اقدامات لازم جهت افزایش سرانه‌ها انجام می‌شد.

شهردار منطقه 9 افزود: در بعضی از محلات این منطقه امکان ساخت و ساز وجود ندارد و مهاجرفرز شده است و افراد تبعه در آنجا زندگی می‌کنند.

وی افزود: باید در حوزه سرمایه‌گذاری بافت‌های عمرانی و زیرساخت‌های لازم امکاناتی را فراهم کنیم تا شهروندان خدمات بهتری را دریافت کنند.

مفاخریان بیان داشت: شهروندان منطقه 9 خدمات لازم را دریافت نمی‌کنند و برای دریافت این خدمات به مناطق دیگر مراجعه می‌کنند و در حوزه سرانه‌ها و خدمات اجتماعی واجب است اقدامات گسترده‌ای در این منطقه صورت بگیرد.

شهردار منطقه 9 بیان داشت: حدود 50 میلیارد تومان در منطقه 9 تهران پروژه‌های مختلف تعریف شده است که باید به تحقق این درآمد به تخصیص آن در پروژه‌ها دست پیدا کنیم.

وی درباره خیابان هاشمی منطقه 9 نیز گفت: در این خیابان جمعیت زیادی زندگی می‌کنند و باید مورد توجه قرار بگیرند و سرمایه‌گذاری‌های اصولی و منطقی بر اساس مطالعات لازم در این محله انجام شود.

مفاخریان افزود: ما در منطقه 9 بر اساس سرانه جمعیتی سینما، تالار پذیرایی و پروژه‌های خدماتی نداریم و باید در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

شهردار منطقه 9 درباره افتتاح پروژه‌ها در منطقه 9 نیز گفت: کتابخانه دکتر قریب به زودی در هفته‌های آینده افتتاح می‌شود و یکی دیگر از پروژه‌ها نیز افتتاح دهکده کارآفرینی در این منطقه است و این دهکده در 6 ماهه اول 97، افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌هایی که در این منطقه افتتاح می‌شود به تأیید شورای شهر رسیده است، گفت: 50 هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری به بانک‌ها و پیمانکاران است که باید به مرور زمان این بدهی‌ها پرداخت شود و تا کنون منطقه 9 تهران 50 میلیارد از مطالبات خود را با مشارکت و صبر پیمانکاران پرداخت کرده است و مابقی بدهی‌ها نیز پرداخت می‌شود.

مفاخریان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای بافت فرسوده این منطقه دارید‌،گفت: در منطقه 9، 147 هکتار بافت فرسوده وجود دارد.

شهردار منطقه 9 افزود: یکی از پروژه‌های ما تجمیع قطعات دانه‌ریز است که پروانه این ملک‌ها به صورت تجمیع برای ساخت و ساز داده می‌شوند.

وی افزود: تا کنون 325 قطعه بلوک در بافت فرسوده منطقه 9 تجمیع آن انجام شده که در این خصوص شهرداری این منطقه تسهیل‌گر بوده است و تشویق می‌کنیم که املاک واقع در بافت فرسوده تجمیع شوند.

مفاخریان درباره اراضی پادگان جی نیز گفت: سه ارگان متفاوت از جمله ارتش، وزارت دفاع و آموزش و پرورش در این اراضی حضور دارند که پروژه عبور یادگار امام و استاد معین نیز در بخشی از این اراضی در حال انجام است که توافقات لازم در اجرای این پروژه و دیگر پروژه‌ها در این اراضی انجام شده است.

شهردار منطقه 9 درباره پروژه زیرگذر استاد معین نیز گفت: این پروژه در 2.5 نیم سال گذشته متوقف بوده است و با پیگیری‌های صورت گرفته تلاش می‌شود تا پایان سال 97 به مردم ارائه شود.

۱۳۹۷/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...