نسخه چاپی

دولت كسری بودجه خود را از محل فروش ارز تأمین نمی‌كند

عکس خبري -دولت کسري بودجه خود را از محل فروش ارز تأمين نمي‌کند

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاكید بر این كه در سال 1391 یك ریال از دریافتی‌های خزانه بیشتر از ارز مرجع نبوده ،گفت: دولت هیچگاه تمایل نداشته از محل افزایش نرخ ارز كسری بودجه خود را جبران كند.

به گزارش نمابه نقل از خانه ملت، سیدشمس الدین حسینی با اشاره به نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره طرح سئوال از رئیس جمهور درباره نتیجه این جلسه، گفت: اینکه نمایندگان به چه جمع بندی برسند را باید رئیس کمیسیون یا سخنگو اعلام کند ولی جلسه خوبی بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: سؤال از رئیس جمهور یک فرایند قانونی است، همانطور که نمایندگان با به نصاب رسیدن امضاهایشان سؤال یا استیضاح از وزرا را به جریان می‌اندازند از رئیس جمهور هم سؤال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در نشست کمیسیون برنامه و بودجه وزرای صنعت، معدن تجارت، رئیس کل بانک مرکزی، معاون پارلمانی رئیس جمهور و بنده به نمایندگی از رئیس جمهور برای پاسخگویی به نمایندگان حاضر شده بودیم، یادآور شد: قصد ما این است که مسائل و مشکلات در همین جلسات بررسی شود ولی چنانچه نمایندگان صلاح بدانند سؤال از رئیس جمهور در صحن علنی هم مطرح می‌شود.

حسینی با بیان اینکه مباحث مطرح شده در کمیسیون برنامه و بودجه بسیار صریح و روشن پاسخ داده شد، ادامه داد: درباره نرخ‌های تبدیل ارزها که ریال آن به خزانه واریز شده است، توضیحاتی به نمایندگان ارائه کردم و اشاره شد که حتی در سال 1391 براساس آخرین گزارشات ریالی از دریافتی‌های خزانه بیشتر از ارز مرجع نبوده و دولت به هیچ وجه انگیزه درآمدی برای افزایش نرخ ارز نداشته است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه دولت هیچگاه مایل نبوده از محل افزایش نرخ ارز کسری بودجه خود را جبران کند، گفت: این مسئله در گزارشات عملکرد بودجه به طور مستند، روشن و واضح است.

حسینی افزود: درباره راه اندازی اتاق مبادلات ارزی نیز در نشست کمیسیون برنامه و بودجه مطالبی مطرح شد که چرا این اتاق با تأخیر راه اندازی شده است که در پاسخ به این سئوال بنده توضیحات و مطالبی درباره بازار ارز و بازار نفت به نمایندگان ارائه کردم که فکر می‌کنم قانع کننده باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در مجموع نشست، خوب و کارشناسی بود، یادآور شد: اگر نمایندگان سؤال کننده صلاح بدانند برای تنویر افکار صحن و مردم این سؤالات به نشست با حضور رئیس جمهور طبق قانون در صحن علنی پاسخ داده می‌شود و نمایندگان و مردم شریف ایران توضیحات رئیس جمهور را استماع می‌کنند.

۱۳۹۱/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...