نسخه چاپی

از انقلابی‌گری استعفا داده اند اما پست های انقلابی در اختیار دارند!

دبیركل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: عده ای از انقلابی گری استعفا داده اند اما از پست های انقلابی استعفا نداده اند و معتقدند كه امروز هر آنچه بدست آورده اند، سهم آنها از انقلاب است.

به گزارش نما، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: عده ای از انقلابی گری استعفا داده اند اما از پست های انقلابی استعفا نداده اند و معتقدند که امروز هر آنچه بدست آورده اند، سهم آنها از انقلاب است.
پرویز سروری ادامه داد: نقطه آفت انقلاب اسلامی همینجاست زیرا فلسفه وجودی انقلاب، از بین بردن تبعیض و بی عدالتی و رانت و فساد بود، اما امروزبعضی از افرادی که مدیریت کشور را بدست گرفته اند، به اشرافی گری روی آورده و به نوعی خودشان را در منزلت و جایگاه ویژه ای می بینند.
وی ادامه داد: این ها تصور می کنند باید میزان برخورداری شان از موقعیت های اجتماعی و اقتصادی نسبت به دیگران بیشتر باشد و در واقع این همان آفتی است که انقلاب رسول الله را در برگرفت.
وی تاکید کرد: کسانی بودند که با زحماتشان انقلاب پیامبر را یاری کردند، مثل طلحه ها و زبیرها و بی تردید فداکاری آنها در تاریخ زبانزد است، این ها اصحاب صفه بودند و در مسجد نبی برای جهاد آماده بودند و همه امکانات مادی و معنوی را ترک کردند، برای اینکه به اسلام و دین خدمت کنند.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: همین ها وقتی اشرافیت بروز و ظهور پیدا می کنند و زمینه برخورداری از موقعیت های مناسب اجتماعی برایشان فراهم می شود، به همان افرادی تبدیل می شوند که اتفاقا با آنها مبارزه می کردند.
سروری تصریح کرد: ما می بینیم کسانی که در کنار پیغمبر بودند، در مقابل جانشین پیامبر می ایستند و شمشیر می کشند و چه جنایت هایی به واسطه این مسئله صورت می گیرد و شکاف و اختلاف در بین امت اسلامی شکل می گیرد.
وی بیان کرد: در حال حاضر هم یک عده که در مناصب جمهوری اسلامی قرار دارند و به تعبیری جایگاه هایی از انقلاب اسلامی را اشغال کرده اند، در مقابل کسانی ایستاده اند که یک روز در کنارشان بودند و در کنار کسانی قرار گرفته اند که یک روز با آنها می جنگیدند و مبارزه می کردند.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: این ها می خواستند نظامی را شکل دهند که فاصله طبقاتی نداشته باشد اما امروز خودشان عامل به وجود آمدن فاصله های طبقاتی هستند، به نظر من این سرنوشت محتومی است برای کسانی که غفلت پیشه کرده و خوی اشرافی گری را در درون خود و خانواده هایشان شکل می دهند.
وی با تاکید بر اینکه امروز تاریخ دوباره تکرار شده، افزود: همان طور که خلیفه سوم اقوام و آشنایانشان را سرکار می آورد، امروز همین کسانی که خوی اشرافی گری در درونشان هست، اقوام و دوستان و فرزندان و برادران خودشان را در مناصب مختلف قرار داده و به آنها قدرت و ثروت می دهند و در مقابل تخلفاتشان با انعطاف برخورد می کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا اشرافی گری از زمان دولت سازندگی آغاز شده، عنوان کرد: ما یک فرصت طلایی را در دوران دولت سازندگی از دست دادیم، مردم ما هشت سال جنگ دیده بودند و برای ساخت کشورشان آماده بودند اما متاسفانه در آن موقع شاهد شکل گیری طبقه آریستوکرات بودیم.
سروری اظهار کرد: این آریستوکرات ها به نوعی فاصله طبقاتی را نه تنها مذموم بلکه ممدوح و بسیار قابل قبول می دانستند و نتیجه این شد که ما با وضع قوانینی خاص، حفره های فاصله طبقاتی را دائما گسترده تر کردیم.
وی افزود: یکی از این قوانین مربوط به مباحث حقوق و مزایاست و هر سال می گویند، 10 یا 15 درصد به حقوق کارمندان افزوده می شود اما آن مدیری که 10 میلیون حقوق می گیرد، رقم حقوقش یک میلیون افزایش می یابد اما آن کسانی که یک میلیون حقوق می گیرند، رقم حقوق شان صد هزار تومان می شود.
وی با بیان اینکه هر سال فاصله میان مردم و مدیران بیشتر می شود، گفت: همین مسائل حقوق و مزایاست که یک نفر را به اوج قله می رساند و یک نفر در زیرفشار طبقاتی و گرانی و تورم له می شود بنابراین این مسئله از همان زمان دولت سازندگی شکل گرفته است.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: سال هاست فرهنگ جهاد و شهادت و مدیریت جهادی جای خودش را به فرهنگ اشرافیت داد و در حال حاضر مدیران طبقه ای شده اند که هر روز فاصله آنها با طبقات بعدی افزایش پیدا می کند.
سروری گفت: دیوار بی اعتمادی مردم هر روز کوتاه تر می شود و احساس می کنند مسئولین حق آنها را دارند می بلعند، این مردم در روزهای جنگ مسئولین را در عرصه های مختلف از خودشان جلوتر می دیدند اما امروز قضیه برعکس شده است.
وی یادآور شد: بسیاری از کسانی که امروز در مناصب مختلف قرار دارند، همان کسانی بودند که این قواعد تبعیض آمیز را فرهنگسازی کردند و گفتند برای توسعه کشور چاره ای جز تن دادن به این قواعد مغایر با انقلاب اسلامی نیست.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز نتیجه این شده که آقازاده ها رشد کرده اند و هر روز بر ثروت های آنها افزوده شده و می شود و متاسفانه آنها هستند که بذر ناامیدی و بی اعتمادی را هر روز در جامعه می پاشند.
سروری با تاکید بر اینکه کسانی که ادعای انقلابی گری داشته و اشرافی زندگی می کنند، درک عمیقی از انقلاب ندارند، گفت: در حال حاضر همانند صدر اسلام شاهد هستیم، مقدادها، سلمان ها، ابوذرها و عمارها به اشرافی گری روی نیاورده و با ارزش های پیامبر همراه هستند.
وی عنوان کرد: این ها همچنان بر سر تعهد خودشان با شهدا مانده اند و دارند در سادگی مطلق سپری می کنند و آن خوی انقلابی را حفظ کرده اند اما در مقابل کسانی که در عرصه انقلاب جزء مدعی ترین افراد بودند و تحت عنوان انقلابی با هرگونه تبعیضی مخالف بودند، با گذر زمان از انقلابی گری استعفا دادند اما از پست های انقلابی استعفا ندادند.
وی افزود: آنها پست ها را حفظ کردند، اما خوی انقلابی را رها کردند و به مدیرانی تبدیل شدند که خودشان را برتر از دیگران می دیدند و حق و سهم بیشتری برای خودشان قائل بوده و هستند و معتقدند که امروز هر آنچه بدست آورده اند سهم آنها از انقلاب است و می بینیم که این ها در مجلس و دولت هستند و به شدت دارند اعتقادات غیرانقلابی را تبلیغ می کنند.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز وزیری بدون اینکه احساس حیا و ناراحتی داشته باشد، ثروت هزار میلیاردی خودش را به قوه قضائیه اعلام می کند و یا وزیر دیگری خیلی با طمانینه اعلام می کند اتومبیل مسافرتی اش پورشه است و مشخص است که اتومبیل های مختلف شهری و برون شهری دارد.
وی عنوان کرد: حتی ما با مسئولانی روبه رو هستیم که حاضرند 2 میلیارد پول پرداخت کنند برای اینکه اسم شان در لیست باشد، این ها کجایش با فرهنگ انقلاب اسلامی سازگاری دارد و به طور طبیعی چنین افرادی تلاش دارند در پوشش انقلاب ریشه انقلاب را بزنند تا از این اتقلاب پوسته ای باقی بماند که مغز و هسته آن توسط عده ای که با این فرهنگ بیگانه هستند، تخلیه شود.
سروری یادآور شد: در دولت هستند کسانی که با این نگاه به مسئولیت چشم دوخته اند و مسئولیت را فرصت و طعمه ای برای خودشان می دانند و این برای انقلاب اسلامی یک فاجعه است و حتما باید انقلاب اسلامی بتواند دوباره به روزهای اول انقلاب و فرهنگ انقلابی خودش برگردد تا بتواند این فاصله عمیق را کوتاه کرده و این دیوار بی اعتمادی را از بین ببرد.

۱۳۹۷/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...