نسخه چاپی

مذاكره بدون شرط!

رئیس جمهور سبك مغز آمریكا پس از پاره كردن برجام و زیر پا گذاشتن عهد و پیمانی كه امضای رئیس جمهور پیشین آمریكا در پای آن بود، در چندین مصاحبه گفته بود ایرانی ها به میز مذاكره برمی گردند. اما دید خبری نیست. حالا مدام می گوید حاضر به مذاكره با ایران است و اخیراً هم گفته است حاضر به مذاكره بی قید و شرط است.

به گزارش نما، رئیس جمهور سبک مغز آمریکا پس از پاره کردن برجام و زیر پا گذاشتن عهد و پیمانی که امضای رئیس جمهور پیشین آمریکا در پای آن بود، در چندین مصاحبه گفته بود ایرانی ها به میز مذاکره برمی گردند. اما دید خبری نیست. حالا مدام می گوید حاضر به مذاکره با ایران است و اخیراً هم گفته است حاضر به مذاکره بی قید و شرط است.
در گذشته هیچ گاه ایران پیرامون روشنگری در مورد فعالیت هسته ای خود از مذاکره دریغی نداشت. اما امروز آمریکایی ها کار را به جایی رسانده اند
که برای همیشه یا حد اقل در دوران سلطنت ترامپ در آمریکا باب مذاکره بسته شده است. آمریکایی ها شدیداً به مذاکره نیازمندند. دست آنها در منطقه و جهان زیر تیغ جوانان سلحشور اسلام و ایران است. این را به خوبی درک می کنند. ترامپ به شدت نیازمند گفت‌و‌گوست، اما نه شیوه گفت‌و‌گو را بلد است و نه طریق آن را.
تا وقتی منطق گفت‌و‌گو در واشنگتن این باشد که همیشه در موضع طلبکاری بنشینند، نه تنها ایران بلکه هیچ کشوری زیر بار این گفت‌و‌گو نمی رود. تا وقتی گفتمان دیپلماسی خارجی آمریکا بر این منطق استوار باشد که با «فشار، فشار، باز هم فشار و سپس معامله!»، هیچ آدم عاقلی تن به این گفت‌و‌گو که نتیجه ای جز ذلت ندارد، نمی دهد.
آمریکا دشمن درجه یک ایران است. تا وقتی که منطق زورگویی، طلبکاری، تجاوزگری و سلطه طلبی در لحن سخن و موضع گیری های
رئیس جمهور آمریکا هست، هیچ افق روشنی وجود ندارد. او باید گفت‌و‌گو را فقط در خواب ببیند. ملت ما که جای خود دارد، حتی دوستان و شرکای آمریکا در جهان امروز در صف واحد حاضر نیستند زیر بار منطق طلبکاری آمریکا بروند. اخیراً لوموند اعلام کرده است جنگ تجاری با چین و اتحادیه اروپا، اقتصاد آمریکا را فلج کرده است. در این جنگ، کانادا و مکزیک هم در مقابل آمریکا در کنار چین و اتحادیه اروپا قرار دارند. وقتی رسانه های جهان از مناسبات آمریکا با شرکای خود از واژه «جنگ» استفاده می کنند، تکلیف ما با دشمن دیرینه اسلام و ایران، از پیش معلوم است.
آمریکا از چهل سال پیش تا کنون به ایران اسلامی و ملت قهرمان ما اعلام جنگ کرده است. او در لشکرکشی به خاک مقدس جمهوری اسلامی در پنجم اردیبهشت سال 59 با خفت و خواری شکست خورد و خداوند به شن های صحرای طبس دستور داد، به واسطه ابابیل، حرکت ماشین جنگی آمریکا در ایران را متوقف کنند. آمریکا در این لشکرکشی، اولین مشت را از سوی خداوند متعال خورد و عقب نشینی کرد. آمریکا مشت های بعدی را از رزمندگان اسلام و ایران در منطقه به اذن الله خورده است و خواهد خورد.
استراتژیست های آمریکایی دنباله روی منطق ترامپ که امروز در کاخ سفید حاکم هستند، فکر می کنند با راهبرد «فشار، فشار، باز هم فشار و سپس معامله» می توانند شکست های چهل ساله را جبران کنند. اما آنها در برابر راهبرد ایران که «مقاومت، مقاومت، باز هم مقاومت و سپس فرود آوردن ضربه آخر» است، سرانجام نه تنها تسلیم می شوند بلکه از هم فرومی پاشند.
در این حرف رئیس جمهور کشورمان که گفت؛ «جنگ با ایران، مادر جنگ هاست»، همین حقیقت نهفته است. اینکه آمریکایی ها مرتب بر طبل گفت‌و‌گو می کوبند، ترس از چنین مهلکه ای است. اگر آنها فکر می کنند ملت ما را به جایی بکشانند که امر مقاومت اجتناب ناپذیر باشد، آن هم به گونه ای که در این نبرد مقدس چیزی ندارد که از دست بدهد، باید کاخ سفید آژیر قرمز را برای قارون های منطقه و جهان به صدا درآورد و به آنها بگوید از کاخ های شیشه ای خود خارج شوند چون از همین الآن در حال فروریزی هستند.
در این نبرد مقدس اولین جایی که ضربه می خورد ایالت پنجاهم آمریکا یعنی رژیم اشغالگر قدس است که امروز زیر سیلی مستقیم حماس، حزب الله، حشد الشعبی و رزمندگان ایران، پاکستان و افغانستان در خطوط مرزی با سوریه است. شرف انسانی و شور انقلابی گری ما حکم می کند که تحت هیچ شرایطی و بی هیچ پیش شرطی، تن به
گفت و گو ندهیم. برخی عناصر غافل و برخی عناصر خائن و وطن فروش در داخل و خارج فکر می کنند نانی در تنور پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط است. امروز احمق ترین سیاستمداران جهان هم می دانند که امضای آمریکا و رئیس جمهور آن در پای هر قراردادی، پشیزی نمی ارزد. از واشنگتن فقط پیام تهدید، تحریم، تحقیر و بدعهدی می آید. پاسخ این پیام هم چیزی جز مقاومت نیست.
آمریکایی ها امروز حال جنگیدن ندارند، فقط عربده می کشند و باج می خواهند. اگر یک مرد مثل سردار قاسم سلیمانی پاسخ آنها را در همان ظرف تهدید و تحقیر بدهد، حتی جرأت نمی کنند بگویند آن را شنیده اند! پاسخ ترامپ به هل من مبارز سردار سلیمانی، مذاکره بدون پیش شرط است. این پاسخ نوعی «غلط کردم» گفتن است. به خاطر همین، وزیر خارجه آمریکا بلافاصله آن را نقض کرد. امروز حتی روسیاه ترین اپوزیسیون خارج نشین هم مجبور به واکنش در برابر عربده کشی های ترامپ شده اند. ترامپ آرزوی گفت و گو با ایران را به گور خواهد برد. او کاری کرد که تا ابد باب گفت و گو بین دو دولت و دو ملت بسته شد. این باب فقط با تسلیم آمریکا و بازگشت به رعایت عهد و پیمان برجام، باز خواهد شد.


۱۳۹۷/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...