نسخه چاپی

مقررات اعزام فرهنگیان به خارج از كشور بررسی می شود

فریده اولادقباد، عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تشكیل كمیته ای برای بررسی مقررات مرتبط با اعزام فرهنگیان به خارج از كشور طبق ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی خبر داد.

به گزارش نما، فریده اولادقباد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمیته ای برای بررسی مقررات مرتبط با اعزام فرهنگیان به خارج از کشور طبق ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی گفت: در این راستا کمیته ای تشکیل شده است، بازدیدی از مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور و نحوه برگزاری و انجام مصاحبه از فرهنگیانی که در سراسر کشور برگزیده شدند، داشته ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: کمیته بررسی مقررات مرتبط با اعزام فرهنگیان به خارج از کشور طبق ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی شامل آقایان ابطحی، سلیمی، بیرانوند، کوچکی نژاد، میرزاده و بنده است.

عضو فراکسیون امید مجلس در تشریح محورهای گزارش ماده ۲۳۶ از عملکرد کمیته اعزام فرهنگیان گفت: ۱.تغییرات در پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان خارج از کشور است؛ ۲.چگونگی پرداخت حقوق و مزایای و فوق العاده اشتغال فرهنگیان اعزامی در مقایسه با سایر نهادها؛ ۳. شیوه انتخاب فرهنگیان و نحوه گزینش آنان برای مدارس خارج از کشور؛ ۴. نحوه انتصابات در مدارس خارج از کشور و سرپرستی های مربوطه.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: همکاران زیادی به ما مراجعه کرده اند و نکاتی را در مورد این اعزام ها به ویژه در محور اول مطرح می کردند، لذا مقرر شد بر حسب وظیفه نظارتی، این کمیته تشکیل شده و بازدید میدانی داشته باشد. مستنداتی را در خصوص نحوه جذب دریافت کرده ایم که پس از بررسی گزارش ارائه خواهیم داد.

وی اظهارداشت: مدارس جمهوری اسلامی در خارج از کشور شامل ۶ منطقه سرپرستی و سه حوزه تک کشوری هستند. حوزه های سرپرستی همانند ادارات و مناطق آموزش و پرورش داخل کشور بوده یا برابر مصوبه هیات وزیران عمل می کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات فهرست مراکز سرپرستی ایران در خارج از کشور را تشریح کرد و گفت: حوزه های سرپرستی جمهوری اسلامی ایران در امارات، شبه قاره هند مستقر در پاکستان، سوریه و لبنان و اردن مستقر در سوریه، کویت، قطر و بحرین مستقر در قطر، ترکیه و کشورهای مشترک المنافع و قفقاز مستقر در ترکیه، مستقر است.

اولادقباد ادامه داد: حوزه های تک کشوری شامل بخش سه حوزه خاورمیانه و آفریقا، اروپا، آمریکا و کانادا، حوزه آسیای جنوب شرقی است.

وی تصریح کرد: با توجه به گزارشی که مرکز امور بین الملل مدارس خارج از کشور به ما ارائه داده است، در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در ۶۰ کشور و ۱۱۱ مدرسه خدمات آموزشی و تربیتی به دانش آموزان ارائه می دهد که این دانش آموزان شامل فرزندان کارگزاران و ماموران نظام، ایرانیان مقیم و دیگر اتباع خارجی علاقه مند به تحصیل در مدارس ایرانی هستند.

۱۳۹۷/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...