نسخه چاپی

زیباكلام: تمام مسئولیت عملكرد روحانی بر عهده اصلاح‌طلبان است

فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است "در حالی كه روحانی نتوانسته خیلی از انتظارات را برآورده كند اصلاح‌طلبان نمی‌توانند جا خالی كنند و به بدنه اجتماعی خود تعهد اخلاقی و اجتماعی دارند."

به گزارش نما، صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب طی یادداشتی در شماره امروز (شنبه 13 مرداد) روزنامه سازندگی با اشاره به حمایت تمام و کمال اصلاح‌طلبان از دولت روحانی گفته است "در حالی که روحانی نتوانسته خیلی از انتظارات را برآورده کند، اصلاح‌طلبان نمی‌توانند جا خالی کنند. اصلاح‌طلبان نسبت به رای‌دهندگان و بدنه اجتماعی خود تعهد اخلاقی و اجتماعی دارند و تمام مسئولیت عملکرد روحانی بر عهده آنهاست.​

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور دولت دوازدهم بخش عمده‌ای از 24 میلیون رای خود را مدیون اصلاح طلبان است، خاطرنشان کرده است "ما بودیم که به مردم گفتیم بیایند به روحانی رای دهید و الان نمی‌توانیم به آنها بگوییم که به ما مربوط نیست، انگشت خود را سمت روحانی نشانه بگیریم و بگوییم از خودش بپرسیم."

زیباکلام با اشاره مشکلات اقتصادی کشور که در نوسات اخیر نرخ ارز و سکه بروز و ظهور پیدا کرده می‌گوید "مهمترین مسئله این روزها علاوه بر ترمیم کابینه و مسائل بین‌المللی شفاف‌سازی است. دولت روحانی باید نخست، کار شفاف سازی را از خودش شروع کند و سپس بگوید در حوزه‌های دیگر اقتصادی چه می‌گذرد. زیرا بخشی از بی‌اعتمادی عمومی به مفاسد بازمی‌گردد و بخشی دیگر به مسائل سیاسی اجتماعی و سیاست خارجی مربوط است ..."

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخش دیگری از این یادداشت خود علی‌رغم اینکه معتقد است تبدیل شدن موضوع ترمیم کابینه به یک مطالبه عمومی، نتیجه بی‌سیاستی‌ها و عملکرد ضعیف تیم اقتصادی دولت بوده ولی در عین حال مدعی می‌شود مشکلات اقتصادی کشور تحریم‌های آمریکا است "سوال مهم دیگر این است که آیا با تغییر نفرات، زیرساخت‌ها نیز تامین می‌شود؟ مشکلات اساسی‌تر از روندی است که نشان داده می‌شود. دلار حدود یازده هزار تومان، مشکلی نبود که سیف به وجود آورد و حال با تغییر آن و جایگزینی آقای همتی به حالت اولیه‌اش برگردد."

زیباکلام ادامه می‌دهد "دولت آقای روحانی کاملا دولتی ورشکسته است؛ داروخانه‌ها می‌گویند از سازمان تامین اجتماعی مبالغ هنگفتی را بدهکار هستند. بنابراین خیلی ساده باید گفت که دولت هیچ پولی ندارد و بسیاری از سازمان‌های دولتی بدهکار هستند. زیرا موضوع بحران‌های اقتصادی بیرون از دولت روحانی است و به سیاست خارجی، روابط بین‌المللی ما و تحریم‌های یک طرفه آمریکا برمی‌گردد."


۱۳۹۷/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...