نسخه چاپی

روزشمار ايام فتنه- 1 آبان

وقتی مردم كروبی را با شعار «مرگ بر دروغگو» همراهی كردند

عکس خبري -وقتي مردم کروبي را با شعار «مرگ بر دروغگو» همراهي کردند

كروبی با حضور در نمایشگاه مطبوعات با شعار "منافق برو بیرون"، "حرام خور برو بیرون" و "مرگ بر دروغگو" مورد استقبال قرار گرفت.

*رجانیوز: «مهدی کروبی در حالی که با شعارهای "درود بر کروبی" عده‌ای از همراهانش به نمایشگاه مطبوعات وارد شده بود، با شعار "مرگ بر منافق" عده دیگری از بازدیدکنندگان به بیرون از نمایشگاه هدایت شد. کروبی ساعت 15 با جمعی از اطرافیانش وارد نمایشگاه مطبوعات در شبستان مصلی تهران شد و شعارهای "درود بر کروبی"، "کروبی زنده باد موسوی پاینده باد"، "یا حسین میرحسین" از سوی برخی هوادارانش همراهی شد. با این حال، وی هنوز یک‌سوم از مسیر نمایشگاه را بیشتر طی نکرده بود که با رسیدن به بخش روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها، با شعار "مرگ بر منافق" عده زیاد دیگری از بازدیدکنندگان نمایشگاه مواجه شد. این جمعیت با سردادن شعارهای دیگری مانند "منافق برو بیرون"، "حرام خور برو بیرون" و "مرگ بر دروغ‌گو" موجب تغییر مسیر کروبی شدند و وی را تا بیرون از نمایشگاه با همین شعارها همراهی کردند، به طوری که کروبی بیش از 15 دقیقه نتوانست در نمایشگاه بماند. تعدادی از افرادی که در حمایت از کروبی شعار می‌دادند به برخی غرفه‌ها صدمه زدند.

در بیرون از محوطه نمایشگاه محافظان کروبی اقدام به تیراندازی هوایی کردند و از شوکر برای پراکنده کردن مخالفان وی استفاده کردند. در این بین 3 لنگه کفش نیز از سوی مردم به صورت کروبی پرتاب شد و پس از اخراج کروبی از نمایشگاه، تعدادی از افراد با حرکت به سمت طبقه فوقانی نمایشگاه شعارهایی سر دادند اما پس از آنکه به سمت طبقه پایین حرکت کردند، تعدادی از بازدیدکنندگان با سردادن شعارهای "مرگ بر منافق"، بسیجی واقعی نورعلی شوشتری"، "مرگ بر ضد ولایت فقیه" ادامه پروژه اغتشاش در نمایشگاه را ناکام گذاشتند. در حالی که گفته می‌شد میرحسین موسوی و محمد خاتمی نیز قصد داشته‌اند در نمایشگاه حضور پیدا کنند تا پایان وقت نمایشگاه در روز جمعه چنین اتفاقی رخ نداد تا این شایعه، در میان بازدیدکنندگان و غرفه داران بپیچد که کروبی به عنوان تست به نمایشگاه آمده بود تا چنانچه شرایط مساعد بود، خاتمی و موسوی هم بیایند اما برخورد غافلگیرانه با کروبی در نمایشگاه، آن دو نفر را نیز منصرف کرد.»

* کلمه: میرحسین موسوی در دیدار با هیئت تحریریه روزنامه کلمه سبز با اشاره به برخی شعارهای مطرح شده که در تجمع‌های خیابانی اظهار داشت: «شعارهای افراطی ناشی از عصبانیت است. به نفع همه ماست که شعارهایی متناسب با ظرفیت کشور طرح کنیم و از طرح شعارهای تند و غیر منطبق با وضعیت کشور بپرهیزیم.»

* فاطمه رجبی استاد دانشگاه و کارشناس مسایل سیاسی در گفتگو با رجانیوز در رابطه با سفر مهدی هاشمی به لندن و عدم بازگشت وی اظهار داشت: «آقای هاشمی باید به مردم جواب دهد که چرا لندن پناهگاه فرزندان او است، فائزه هاشمی سال‌ها مقیم لندن بود و اکنون نیز مهدی هاشمی از سفر طولانی مدت خود بازنمی‌گردد. انگلیس منبع سیاست‌های اسلام ستیزی و انقلاب ستیزی است، با این حال دختر آقای هاشمی سال‌ها در لندن مقیم بود و جالب اینکه چه در سال 1384 و چه در سال 1388، در بزنگاه انتخابات وارد ایران می‌شود و هدایت جریانی را برعهده می‌گیرد.» وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز مهدی هاشمی به محض اینکه نامش در دادگاه برده شد، از کشور خارج شد و به لندن رفت، ادامه داد: «دانشگاه آزاد گفته است مهدی هاشمی برای انجام مأموریت‌های محوله این دانشگاه به انگلیس رفته است، اگر اینگونه است باید توضیح داده شود که او چه مسئولیتی در دانشگاه دارد؟ رئیس دانشگاه است؟ استاد دانشگاه است؟ دانشجوی این دانشگاه است؟ کارمند این دانشگاه است؟ و این مأموریت چیست که این‌قدر طولانی مدت شده و وی قرار است چه زمانی به کشور بازگردد؟» وی در پاسخ به سؤالی درخصوص طرح وحدت ملی گفت: «کودتایی در این مملکت انجام گرفت که جرقه‌اش از نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب بود. به‌دلیل محتوای شرم آور آن نامه، بنده نام آن را ننگین نامه گذاشته‌ام که تا ابد ننگ آن خواهد ماند.» رجبی با تأکید بر اینکه مشارکت 85 درصدی و رأی 25 میلیونی عامل وحدت است، نه طرح‌های تفرقه‌افکنانه، ادامه داد: «در شرایط کنونی باید بررسی شود که چه کسی عامل افتراق است؟»

* حسین مرعشی در گفتگو با ایلنا با اشاره به طرح وحدت ملی اظهار داشت: «طرح موسوم به وحدت ملی از سوی جمعی از اصولگرایان دلسوز تهیه شده که هیچ اطلاعی در مورد کم و کیف آن نداریم ولی این طرح در کل طرح مثبتی ارزیابی می‌شود.»

۱۳۹۱/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...