نسخه چاپی

العین به تیم ملی امارات بازیكن نداد!

چالش عجیبی در روزهای اخیر بین تیم العین امارات و فدراسیون فوتبال این كشور به وجود آمده است.

به گزارش نما، اخیرا در فوتبال امارات چالش مهمی بین بزرگترین باشگاه این کشور با تیم ملی و فدراسیون فوتبال به وجود آمده که اخبار فوتبال را تحت الشعاع قرار داده است.

ماجرا از این قرار است که رقابت های جام باشگاه های عربی امسال به شکل گسترده تری نسبت به قبل برگزار می شود و یکی از نمایندگان امارات در این جام، العین است. العینی ها در بازی دور رفت از مرحله نخست این تورنمنت با سطیف الجزایر روبرو شدند. صرف نظر از اینکه شاگردان زوران مامیچ نتیجه این بازی را واگذار کردند، اتفاق مهم دیگری حول این بازی وجود داشت.

فدراسیون فوتبال امارات که برای آماده سازی تیم ملی به منظور حضور پر قدرت در جام ملتهای آسیا تلاش می کند، از قبل اردویی را در تابستان برای ملی پوشان در نظر گرفته بود. پس از مدتی تاریخ این اردو عوض شد و از نظر زمانی مصادف شد با زمان بازی العین مقابل سطیف در جام باشگاه های عربی.

از آنجا که طبق برنامه تورنمنت، قرار بود العینی ها در فاصله زمانی 4 روز دیدارهای رفت و برگشت خود را مقابل حریف الجزایری انجام دهند، باشگاه العین اعلام کرد که پس از بازی برگشت، ملی پوشان خود را در اختیار تیم ملی قرار خواهد داد؛ اما فدراسیون فوتبال امارات این موضوع را قبول نکرد و بازیکنان و باشگاه را تهدید به جریمه در صورت غیبت در اردو کرد. پس از این اتفاق بازیکنان العین تصمیم به حضور در اردوی تیم ملی گرفتند ولی مسئولان باشگاه آنها را از هواپیما پیاده کردند و اجازه حضور در اردوی اتریش را به آنها ندادند.

پس از این، باشگاه العین بیانیه ای صادر کرد و طی آن رسما اعلام کرد که تیم فوتبال این باشگاه تا تاریخ 25 آگوست اردوی تدارکاتی دارد و ملی پوشان خود را نیز تا آن تاریخ آزاد نمی کنند. این در حالی است که اردوی تیم ملی از 31 جولای تا 19 آگوست است و العینی ها که می خواستند از چهارم آگوست بازیکنان تیم ملی را تحویل بدهند، حالا تا 6 روز پس از پایان اردوی تیم ملی هم آنها را نگه خواهد داشت. در بیانیه العین آمده که تاریخ فعلی جزو روزهای فیفادی نیست و در سمت مقابل باشگاه العین باید در یک تورنمنت بین المللی رسمی به میدان برود.

هنوز فدراسیون فوتبال امارات واکنش رسمی به این بیانیه نشان نداده اما در فضای مجازی خیلی بحث و جدل به راه افتاده است. رئیس سابق فدراسیون فوتبال امارات و وزیر امور خارجه فعلی این کشور که برادر حاکم حال حاضر امارات متحده است، به همراه نایب رئیس هیئت فوتبال ابوظبی واکنش نشان داده اند و تهدید فدراسیون مبنی بر محرومیت بازیکنان و باشگاه العین را بی معنی خواندند. آنها معتقدند یک موضوع ساده توسط فدراسیون به یک چالش بزرگ و پیچیده تبدیل شده چرا که فدراسیون نشین ها العین را برای خود یک رقیب می بینند. عده دیگری از مقامات ورزش امارات هم که در فضای مجازی فعال هستند، به جانب داری از العین پرداخته اند و فدراسیون را مقصر می دانند.

همچنین زوران مامیچ، سرمربی العین، در خصوص این اتفاقات گفت: در 35 سالی که مربیگری کرده ام، هیچ وقت ندیدم که بازیکن را از اردوی تدارکاتی پیش فصل خارج کنند و به اردوی تیم ملی ببرند. با چنین فشارهایی جای تعجب نخواهد داشت که قبل از شروع جام ملتهای آسیا، خیلی از بازیکنان تیم ملی امارات مصدوم شوند.

به خاطر داریم که در فوتبال ایران هم چنین اتفاقی رخ داده و طی همین چند فصل اخیر اعتراضاتی مبنی بر اردوهای تیم ملی در تاریخ خارج از فیفادی از سوی برخی مربیان صورت گرفته است؛ اما نکته ای که در خصوص بحث های فعلی در فوتبال امارات وجود دارد، این است که زوران مامیچ به صورت مستقیم با کسی درگیری نداشته و اشاره ای هم به آلبرتو زاکرونی، سرمربی تیم ملی امارات نداشته است. در این میان تنها باشگاه العین است که طرف حساب فدراسیون است و همه جدال ها بین این دو نهاد انجام می شود.

در خصوص اردوی تابستانی تیم ملی امارات، باشگاه های دیگری هم بوده اند که اعتراض کردند اما چون تعداد ملی پوش های العین (9 نفر) با اختلاف بیشتر از سایر تیم ها است، بحث بین آنها و فدراسیون به این شکل بالا گرفته است. العینی ها 3 بازیکن را هم به اردوی تیم امید امارات فرستاده اند.

البته جدا از مشاجرات ایجاد شده با فدراسیون امارات، العینی ها چاره ای هم برای رقابت های جام باشگاه های عربی نداشتند. چرا که طبق قوانینی که برای این تورنمنت وضع شده، اگر تیم العین بدون ملی پوشانش شرکت می کرد، حذف و با جریمه سنگین مالی روبرو می شد.

۱۳۹۷/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...