نسخه چاپی

مار خوش خط و خال!

عکس خبري -مار خوش خط و خال!

در روزهای اخیر، پس از شدت یافتن تهدیدها و تحریم‌های آمریكا علیه ملت ایران، رئیس‌جمهور آمریكا به ناگاه از مذاكره بدون پیش‌شرط با ایران سخن گفت! بیان این جملات برای كسانی كه اهل سیاست هستند، تعجب برانگیز نبود؛ اما برخی از افراد خام و طیف‌های سیاسی غرب‌زده با استقبال از این پیشنهاد در حال ادبیات‌سازی برای مذاكره هستند.


در روزهای اخیر، پس از شدت یافتن تهدیدها و تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران، رئیس‌جمهور آمریکا به ناگاه از مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران سخن گفت! بیان این جملات برای کسانی که اهل سیاست هستند، تعجب برانگیز نبود؛ اما برخی از افراد خام و طیف‌های سیاسی غرب‌زده با استقبال از این پیشنهاد در حال ادبیات‌سازی برای مذاکره هستند. سؤالی که اکنون در اذهان عمومی نقش بسته، این است که در این شرایط که ترامپ چندین چماق را با هم برداشته است، چرا پیشنهاد هویج را مطرح می‌کند؟ در پاسخ به این پرسش باید به فواید مذاکره برای آمریکا اشاره کرد؛
1‌ـ جنگ شناختی و ادراکی آمریکا علیه ایران هدف مهم تهدید، تحریم و حتی مذاکره است. آمریکا در این اندیشه است که با یک بسته تحمیلی به فرآیند شرطی‌سازی نقش خود در امور سیاسی ایران رسمیت ببخشد، این کشور پس از خروج از برجام میزان اندک محبوبیت و مقبولیت خود را نزد کسانی که مدافع ارزش‌های لیبرالیستی بودند، از دست داده است، بر اساس این می‌کوشد با راه‌اندازی چرخه مجدد مذاکره هم جریان وارفته طرفدار آمریکا را احیا کرده و هم مردم را نسبت به توطئه‌های آمریکا برای براندازی کشور به صورت تدریجی بی‌حس کند.
2‌ـ جنگ معیشتی آمریکا علیه ملت ایران یک تهاجم انکارناپذیر است و روند این حرکت بدبینی ملت ایران را نسبت به آمریکا به دنبال دارد که البته آمریکا هم از این امور اطلاع دارد؛ اما با رفتار شیطانی خود همه مشکلات را به نظام اسلامی ارجاع می‌دهد تا از درون کشور مهره‌های وابسته را برای مذاکره و رفع مشکلات حرکت دهد. در روزهای گذشته، این حرکت از برخی گروه‌های شکست خورده شروع شده است تا به بهانه دفاع از مردم موضوع مذاکره را در تابستان داغ کنند.
3ـ در حالی که پس از تهدیدهای ترامپ شاهد افزایش وحدت ملی در دفاع از امنیت کشورمان هستیم، موضوع مذاکره مانند گذشته می‌تواند به انسجام ملی ما ضربه‌ وارد کند و برای مقابله با مار خوش خط و خال مذاکره باید اهداف آمریکا در این موضوع تبیین شود که مذاکره شرایط را سخت‌تر می‌کند و می‌تواند در آینده فشارهای بیشتری بر نظام وارد کند؛ برای نمونه اگر در جریان مذاکرات قبلی توان هسته‌ای خود را از دست نداده بودیم، در حال حاضر فشارها کمتر بود و ما می‌توانستیم فشارهای بیشتری بر آمریکا وارد کنیم.

۱۳۹۷/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...