نسخه چاپی

پس گرفتن 56 سوله مدیریت بحران از سازمان ورزش

رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینكه 56 سوله مدیریت بحران بخاطر ورزش بانوان در اختیار سازمان ورزش است، گفت: به زودی این تعداد به ستاد مدیریت بحران بازگردانده خواهد شد.

به گزارش نما، احمد صادقی رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران در جلسه شورای مدیریت بحران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از آخرین جلسه ‌ای که ستاد مدیریت بحران داشت، جلسات کارشناسی متعددی برگزار شد و دستگاه‌های متعدد اولویت‌ها و امکانات خود را اعلام کردند.

رئیس ستاد مدیریت بحران تهران با بیان اینکه نیازمندی‌های دستگاه‌های مختلف باید در قالب یک برنامه جامع ارائه می‌شد، تصریح کرد: جلسات بسیار فشرده‌ای برگزار شد و ما 15 پروژه کوتاه مدت و 19 پروژه بلند مدت را پیش‌بینی کردیم که در نهایت به امضای شهردار تهران رسید و به رؤسای قوای سه گانه ارسال شد.

صادقی با بیان اینکه رئیس جمهور هم دستوری را برای اجرای این طرح‌ها داد، گفت: توجه به بافت فرسوده و اعتبارات مورد نیاز آن‌ها در دستورات رئیس جمهور آمده بود و ما هم در برنامه‌ها به وزارتخانه‌های مختلفی که متولی برنامه‌های مدیریت بحران هستند، موارد را ارجاع کردیم و در نهایت این مصوبه اجرا شد.

وی با اشاره به سخنان افشانی افزود: این برنامه 6 ماهه نیست و اجرای آن زمانبر است و بعضی از الزامات آن در حین انجام کار گزارشات آن داده شده است و به مرور زمان اقدامات دیگر هم گزارش‌ خواهد شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران تهران در خصوص کمبودهای اورژانس و هلال احمر گفت: کمبود‌ها در یک سامانه در حال رصد شدن است و هلال‌احمر موظف است بر اساس استانداردها پیش بینی احتمالی نسبت به خسارات را داشته باشد، اگرچه برخی کمبود‌ها به دلیل مسائل مالی همواره وجود دارد.

وی با اشاره به مصوبه سال گذشته شورای شهر در خصوص تقویت ناوگان آتش‌نشانی افزود: امروز وضعیت تجهیزات آتش‌نشانی نسبت به گذشته خیلی بهتر شده که همگی طی یک سال گذشته به ناوگان آتش‌نشانی اضافه شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران تهران افزود: آتش‌نشانی طبق مصوبه شورای شهر بر اساس استاندارد در ایستگاه‌هایی که افتتاح می‌شود، نیروهای مناسب جذب و به کارگیری خواهند شد.

صادقی با بیان اینکه سوله‌های مدیریت بحران بر اساس مصوبه ‌شورای شهر به صورت چند منظوره استفاده می‌شدند، تصریح کرد: اواخر سال 95 شورای شهر مصوب کرد که سوله‌ها تک منظوره شوند و فقط در اختیار سازمان مدیریت بحران باشند و از سال 95 تا به امروز 38 پایگاه مدیریت بحران که درون آن‌ها یک سوله قرار دارد، راه‌اندازی شده است و ما تعدادی را هم به ورزش بانوان اختصاص داده‌ایم و نیازمندیم که بر اساس مصوبه جایگزینی برای ورزش بانوان تعیین کنیم. انشالله 56 سوله دیگر که در اختیار سازمان ورزش است را بتوانیم به مرور به ستاد مدیریت بحران برگردانیم.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران در کلیه مناطق ساختار دارد، گفت: شهردار هر منطقه رئیس ستاد مدیریت بحران همان منطقه است و ما به عنوان سیاستگذار و ناظر همه این موارد را تحت کنترل داریم.

صادقی با بیان اینکه در حال حاضر 22 پایگاه ویژه مدیریت بحران برای 22 منطقه تهران وجود دارد، گفت: این 22 پایگاه بر اساس دستورالعمل‌ها کاملا تجهیز شده هستند و در مواقع لزوم به سهولت امدادرسانی خواهند کرد.

رئیس ستاد مدیریت بحران تهران با بیان اینکه پایین‌ترین چالش مدیریت بحران توجه بیش از اندازه به نیازمندی‌های محلی و غفلت از نیازمندی‌های ملی است، تصریح کرد: سطح حادثه شهر تهران مشخص می‌کند که تا چه حد مربوط به مدیریت شهری است و برای وضعیتی که از یک سطحی بالاتر باشد، متولی ملی آن به سرعت مشخص نمی‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان 6 ماهه اول 354 محله تهران، 354 نقشه ریسک متعلق به خود داشته باشند، گفت: از این طریق ما می‌توانیم برای تک تک محلات پاسخ مخصوص به آن‌ها را ارائه دهیم.

صادقی با بیان اینکه ما 48 نوع مخاطره با بحران را برای تهران در نظر گرفته‌ایم، تصریح کرد: زمین لرزه، سیل، خشکسالی و پیدا شدن پوکه‌های انفجاری از جنگ جهانی دوم از این دست مسائل هستند.

رئیس ستاد مدیریت بحران تهران در پایان با بیان اینکه میزان آمادگی 15 درصدی برای مقابله با بحران صرفا در خصوص زلزله می‌تواند قابل قبول باشد، گفت: در مواجه با بحران‌های دیگر اعداد متغیر است.

۱۳۹۷/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...