نسخه چاپی

یك گروه مسئولیت ترور رئیس جمهور ونزوئلا را برعهده گرفت

گروه «سربازان فلانل» مسئولیت ترور نافرجام رئیس جمهور ونزوئلا را پذیرفت.

به گزارش نما، با گذشت ساعاتی پس از عملیات ترور نافرجام رئیس‌جمهور ونزوئلا، یک گروه مسئولیت این عملیات را برعهده گرفته است.

بامداد امروز یکشنبه وقوع یک حادثه امنیتی در جریان سخنرانی «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا، مراسم حضور وی در جمع نظامیان این کشور در «کاراکاس» را نیمه‌کاره گذاشت.

دقایقی پس از این حادثه، مشخص شد یک پهپاد هدف تیراندازی محافظان مادورو قرار گرفت و هنگام سقوط با یک آپارتمان برخورد کرد. به گفته سخنگوی دولت ونزوئلا، این پهپاد حامل مواد منفجره بوده و قصد ترور رئیس‌جمهور ونزوئلا را داشت.

به گزارش «اسپوتنیک»، یک گروه و جنبش مخفی به نام «سربازان فلانل» در صفحه توئیتر خود مسئولیت ترور نافرجام رئیس‌جمهور ونزوئلا را برعهده گرفت.

این گروه مدعی شده که دو پهپاد حامل مواد منفجره برای عملیات ترور مادورو در نظر گرفته شده بود اما تک تیراندازان محافظ مادورو قبل آنها را هدف قرار دادند.

«سربازان فلانل» همچنین هشدار دادند: «پهپادها وسایل ارزشمندی هستند. حالا عمل نکرد اما فقط (در اینده) کار خواهد کرد».

طبق برخی گزارش‌ها، این گروه مخفی در سال ۲۰۱۴ ایجاد شده و پیوندهایی با «اسکار پرز» یکی از مقام‌های پیشین دولتی و رهبر موسس این گروه شورشی دارد. پرز در سال ۲۰۱۷ به دنبال رهبری حمله با بالگرد به ساختمان‌های دولتی در پایتخت، در عملیات نیروهای ویژه ونزوئلایی کشته شد.

مادورو ساعتی پس از این ترور نافرجام گفت: «آن پهپاد داشت به سمت من می‌آمد اما سپری از عشق دور من وجود داشت. مطمئنم که سال‌های زیادی زندگی خواهم کرد».

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس‌جمهور کلمبیا را به طرح‌ریزی این ترور نافرجام متهم کرد.

وزارت خارجه کلمبیا در واکنش به این اظهارنظر مادورو اعلام کرد: «ادعاها درباره اینکه رهبر کلمبیا می‌تواند مسئول یک عملیات محتمل ترور رئیس‌جمهور ونزوئلا باشد، بی‌اساس است و پوچ به نظر می‌رسد».

این وزارتخانه با تاکید بر اینکه دولت ونزوئلا باید به کلمبیا احترام بگذارد، مادورو را متهم کرده که او اغلب کلمبیا را مسئول همه مشکلات ونزوئلا می‌خواند.

۱۳۹۷/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...