نسخه چاپی

وعده ایران‎ایر برای ورود هواپیماهای با برد بلند به كشور

مدیرعامل ایران ایر با تاكید بر این كه اتحادیه اروپا با تحویل ۵ فروند ATR نشان داد اگر بخواهد می تواند از سرمایه گذاران اروپایی و ایرانی حمایت كند، گفت: در آینده نزدیك هواپیماهای با برد متوسط و بلند وارد كشور می شود.

به گزارش نما، فرزانه شرفبافی در آیین ورود 5 فروند هواپیمای ATR به ناوگان ایران ایر اظهار کرد: فردا (15 مرداد) فرصت 90 روزه وزارت خزانه‌‌داری آمریکا برای قطع همکاری شرکت‌ها با ایران به اتمام می‌رسد اما علی‌رغم این شرایط و ابطال مجوز فروش هواپیمای ATR به ایران توانستیم با مذاکرات متعدد با مقامات مختلف اروپایی به ویژه فرانسوی و ایتالیایی و همچنین مذاکرات فنی متخصصان دو شرکت هما و ATR این پنج هواپیما را تحویل بگیریم.

وی با بیان این که اتحادیه اروپا با تحویل این هواپیماها نشان داد اگر بخواهد، می تواند از شرکت های اروپایی و سرمایه گذاران ایرانی حمایت کند، افزود:اکنون در میانه راه هستیم و تداوم همکاری با شرکت ATR و ورود هواپیماهایی با برد بلند و متوسط در آینده نزدیک رقم خواهد خورد.

مدیرعامل هواپیمایی هما خاطرنشان کرد: تحویل این هواپیماها در فرصت بسیار کوتاه 8 روز کاری محقق شد و امروز شاهد فرود آنها در فرودگاه مهرآباد بودیم که این کار به جهانیان ثابت کرد ما می توانیم.

شرفبافی با اشاره به یکی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب با این مضمون که «راه نظام جمهوری اسلامی بن بست ندارد» افزود: در شرایط خاص سیاسی و اجتماعی کشور توانستیم به این مهم دست یابیم. ورود این هواپیماها منجر به توسعه مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته خواهد شد.

۱۳۹۷/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...