نسخه چاپی

جبهه النصره با پیشنهاد تركیه مخالفت كرد

جبهه النصره درخواست تركیه را برای انحلال خود و پیوستن به تركیبی جدید رد كرد.

به گزارش نما، بر اساس گزارش رای الیوم، گروه تروریستی النصره بار دیگر درخواست ترکیه را درباره منحل کردن این گروه در استان ادلب سوریه و پیوستن به گروه جدیدی به نام «الجبهه الوطنیه للتحریر» (جبهه ملی آزادیبخش) - که اخیرا تشکیل شده - نپذیرفته و درباره هدف قرار دادن این گروه هشدار داد.

رای الیوم نوشت: این در حالی است که منابع نزدیک به گردان‌های مسلح در ادلب اظهار داشتند آنکارا از فرماندهان گروه جبهه النصره – که گروهی وابسته به ائتلاف هیئت تحریر الشام است – دعوت کرد تا در نشست‌هایی جهت مشورت در این باره در داخل خاک ترکیه شرکت کنند. ترکیه این نشست‌ها را در طول سه هفته برگزار کرد تا سرنوشت ادلب را بررسی کند؛ زیرا مقامات ترکیه‌ای احتمال می‌دهند ارتش سوریه حمله نظامی بزرگ و تعیین کننده‌ای را به استان ادلب سوریه به اجرا درآورد. اما جبهه النصره به شدت با منحل کردن خود و پیوستن به تشکیلات جدید یا هر گروه دیگری مخالفت کرده است.

مخالفت جبهه النصره با این پیشنهاد ترکیه به چندین علت باز می‌گردد که از جمله آن می‌توان به اختلافات منطقه‌ای و بین‌المللی درباره سرنوشت جنگجویان وابسته به این گروه که تابعیت کشور‌های خارجی دارند، اشاره کرد؛ زیرا کشور‌ها مبدایی که این افراد مسلح از آن به سوریه آمده‌اند با بازگشت این جنگجویان، مخالفت می‌کنند و خواستار از بین بردن آن‌ها در ادلب یا لغو تابعیت آن‌ها هستند.

همچنین جبهه النصره شاخه گروه القاعده در سوریه اصرار دارد که بر اصول و اعتقادات و روش‌های خود به هر قیمتی که شده پایبند باقی خواهد ماند.

این منابع افزودند: جبهه النصره نگران است که ترکیه آن را هدف قرار دهد و تشکیلات جدید یعنی «الجبهه الوطنیه للتحریر» را به جای آن به رسمیت بشناسد. این در حالی است که برخی از گردان‌های این گروه جدید، خواستار هدف قرار دادن جبهه النصره شده اند. از این رو جبهه النصره اعلام کرده است که هیچگاه به آنکارا اعتماد نخواهد کرد.

پایگاه «الجبهه الوطنیه للتحریر» دو ماه پیش با درخواست ترکیه و حمایت آنکارا تشکیل شده است. این گروه جدید شامل یازده گردان مسلح است و گروه موسوم به جبهه تحریر سوریه (جبهه آزادسازی سوریه) با دو شاخه نظامی خود یعنی جنبش «احرار الشام الاسلامیه» و جنبش «نور الدین الزنکی» به آن می‌پیوندد. همچنین گروه‌های موسوم به «گردان‌های صقور الشام» و «جیش الاحرار» و «تجمع دمشق» نیز به الجبهه الوطنیه للتحریر (جبهه ملی آزادی‌بخش) خواهند پیوست.

در همین حال ناظرانی که پرونده ادلب را پیگیری می‌کنند به خوبی معتقدند که درخواست ترکیه از جبهه النصره در زمینه انحلال این گروه مسلح درخواستی نمادین است و هدف از آن فریبکاری و نیرنگ است؛ زیرا آنکارا از این گروه تروریستی استفاده‌های زیادی می‌کند و در صورتی که ارتش سوریه برای بازپس گیری ادلب حمله نظامی به این استان تدارک ببیند گروه جبهه النصره قویترین گروه مسلحی است که با ارتش سوریه خواهد جنگید.

۱۳۹۷/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...