نسخه چاپی

برای رفع عطش تابستان این سربت معجزه می كند

مرتضی صفوی متخصص تغذیه با اشاره به لزوم تأمین آب بدن برای مقابله با گرمازدگی گفت: در فصل تابستان از مصرف نوشیدنی‌های شیرین پرهیز كنید.

به گزارش نما، مرتضی صفوی متخصص تغذیه با اشاره به لزوم تأمین آب بدن برای مقابله با گرمازدگی گفت: در فصل تابستان از مصرف نوشیدنی‌های شیرین پرهیز کنید.

مرتضی صفوی در ارتباط با نوشیدنی‌های مفید در فصل تابستان و راهکارهای مقابله با گرمازدگی اظهار داشت: مصرف شربت خاکشیر و تخم شربتی در فصل تابستان جهت مقابله با گرمازدگی توصیه می‌شود و این دو نوع شربت علاوه بر نگهداری آب بدن و رفع عطش، املاح و ویتامین بدن را که از طریق تعریق از دست می‌روند، تأمین می‌کند.

شربت خاکشیر و تخم شربتی،شربت تابستانی

تخم شربتی و خاکشیر قابلیت نگهداری آب در بدن را داشته و آرام آرام املاح و آب بدن را آزاد می‌کند، بنابراین جهت رفع تشنگی و مبارزه با گرمازدگی بسیار مناسب هستند.

این متخصص تغذیه با تأکید بر اینکه افراد باید در فصل تابستان مایعات فراوان نوشیده تا آب و الکترولیت بدن تأمین شود، عنوان کرد:‌ بهترین نوشیدنی آب،‌ شربت خاکشیر و تخم شربتی است، همچنین نوشیدنی‌های شیرین در این فصل توصیه نمی‌شود، چرا که علاوه بر ایجاد عطش، چاقی نیز به همراه دارد.

همچنین استفاده از لیموترش در شربت می‌تواند در مقابله با گرمازدگی بسیار حائز اهمیت باشد، بنابراین مصرف روزانه آن برای افراد توصیه می‌شود.

۱۳۹۷/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...