نسخه چاپی

نامه رئیس سازمان اوقاف به رهبر معظم انقلاب

رئیس مركز امور قرآنی سازمان اوقاف از تقدیم نامه‌ای به رهبر انقلاب و ارائه پیشنهادهایی برای بهبود فعالیت‌های قرآنی كشور خبر داد.

به گزارش نما، برای رسیدن به وضعیتی مطلوب در جامعه اسلامی باید مدیریتی مبتنی بر کتاب آسمانی قرآن وجود داشته باشد و در راستای این امر، فضای جامعه نباید از فضای قرآنی جدا شود؛ بلکه باید به سمتی پیش رود که قرآن در تاروپود جامعه نفوذ کند. برای تحقق این امر باید مولفه‌های زیادی مدنظر قرار گیرد که اساسی‌ترین مولفه آن تجمیع و تمرکز فعالیت‌های قرآنی در بخش ستادی و تصمیم‌گیری است.

در این باره، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی؛ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با ابراز نگرانی در خصوص موازی‌کاری نهاد‌های مختلف اظهار کرد: یکی از مهمترین عرصه‌های فعالیت دینی در کشور که به دلیل وجود موازی‌کاری‌های متعدد هنوز آن طور که بایسته و شایسته است به جایگاه حقیقی خود دست نیافته و برکات آن به ظهور و بروز نرسیده، عرصه فعالیت‌های قرآنی است.

وی گفت: با توجه به پایش‌های انجام شده و بررسی هزینه‌های توزیع شده در نهاد‌های مختلف کشور و مقایسه میزان هزینه با میزان خروجی، به یقین می‌توان گفت که اگر موازی‌کاری در این موضوع حذف شده و در بخش حاکمیت و ستاد تمامی اقدامات از یک مسیر انجام شوند، شاهد تحولی عظیم در این زمینه خواهیم بود.

موازی‌کاری دلیل اصلی ناکامی در پیشبرد اهداف قرآنی کشور

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تصریح کرد: می‌توان ادعا کرد که بخش عمده‌ای از ناکامی‌های کشور در پیشبرد اهداف قرآنی، به دلیل وجود فعالیت‌های موازی در این عرصه است که در صورت عدم اصلاح، این ناکامی‌ها کماکان ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی از ارائه پیشنهادهایی در رابطه با بهبود فعالیت‌های قرآنی نظام و تجمیع فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های متولی این امر به محضر مقام معظم رهبری در قالب نامه‌ای از طرف حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف خبر داد و گفت: این نامه که با تاکیدات ریاست سازمان و پس از مطالعات فراوان در راستای بهبود فعالیت‌های قرآنی در قالب چند طرح تنظیم شده است، به محضر رهبر انقلاب تقدیم خواهد شد.

۱۳۹۷/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...