نسخه چاپی

مروري بر قيمت بليت استاديوم براي تماشاي مسابقات ليگ برتر

بهای فوتبال بیش از نرخ تورم + جدول

قیمت متوسط بلیت استادیوم برای تماشای مسابقات چهار دسته برتر فوتبال انگلستان ۱۱.۷ درصد افزایش یافته است كه این میزان بیش از نرخ تورم در بریتانیاست.

به گزارش نمابه نقل ازمشرق، بر اساس یک نظر سنجی که بخش ورزشی بی بی سی در سال ۲۰۱۲ انجام داده است، قیمت بلیت استادیوم برای تماشای مسابقات لیگ برتر، به طور متوسط از ۱۹.۱ به ۲۱.۲۴ پوند افزایش داشته است.


228628_750.jpg


 این نظر سنجی شامل ۱۶۶ باشگاه فوتبال در سراسر بریتانیا، از جمله لیگ برتر کنفرانس و سوپر لیگ زنان است.

در این نظرسنجی همچنین پایین ترین هزینه ای که ممکن است در طول یک روز، در بریتانیا برای تماشای فوتبال در استادیوم صرف کرد، محاسبه شده است. به همین دلیل به غیر از قیمت بلیت، قیمت ارزان ترین چای و ساندویچ که هر نفر ممکن است در طول روز از اغذیه فروشی های باشگاه ها تهیه و مصرف کند نیز در این محاسبه در نظر گرفته شده است.

بعضی از نتایج نظر سنجی در فصل حاضر، تماشاچیان توانسته اند در تنها ۹۲ باشگاه لیگ برتر انگلستان با هزینه ای کمتر از ۲۰ پوند در روز، فوتبال تماشا کنند.

گران ترین بلیت روزانه متعلق به آرسنال (۱۲۶ پوند) است و ارزان ترین متعلق به مونت‎روز (۶ پوند) است.

آرسنال همچنین دارای گران ترین بلیت فصلی است که ۱۹۹۵ پوند ارزش دارد. به طبع مونت‎روز دارای ارزان ترین بلیت فصلی است که ۹۰ پوند ارزش دارد.

گران ترین فنجان چای در منچستر به فروش می رسد. قیمت هر فنجان در سیتی و یونایتد ۲ پوند و پنجاه پنس است.

ارزان ترین فنجان چای ( ۵۰ پنس) متعلق به آلوا و برچین، تیم های دسته دومی اسکاتلند است.

ملکوم کلارک، رئیس فدراسیون هواداران فوتبال می گوید: "با توجه به شرایط سخت اقتصادی که اکنون در آن به سر می بریم، قیمت بلیت بعضی از باشگاه ها بسیار گران است. اینکه بلیط فصل آرسنال نزدیک به هزار پوند است، واقعا باورنکردنی است."

او در ادامه گفت: " ما می خواهیم شاهد تلاش بیشتر از سوی باشگاه ها برای کاهش قیمت بلیت ها باشیم، و به ویژه می خواهیم بخشی از سود کلانی که از پوشش رسانه ها نسیب باشگاه ها می شود، به تماشاچیان تعلق گیرد."

بیشترین هزینه ای که در طول یک روز برای تماشای مسابقات فوتبال در استادیوم های انگلستان، ولز و اسکاتلند مصرف شده است، در طول یک سال گذشته از ۱۰۹ پوند به ۱۳۴.۳۰ پوند افزایش یافته است.

به عنوان مثال، رفتن به استادیوم امارات (آرسنال) می تواند حدود ۱۳۴.۴۰ پوند هزینه داشته باشد، البته بدون احتساب قیمت چای و غذا.

228627_504.jpg

۱۳۹۱/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...