نسخه چاپی

هندوستان پترولویم واردات نفت از ایران را متوقف كرد

شركت هندوستان پترولیوم با اشاره به واردات ۲۰۰ هزار تنی نفت خام ایران از ابتدای سال جاری اعلام كرد حداقل تا ماه نوامبر هیچ محموله نفت دیگری از ایران خریداری نخواهد كرد.

به گزارش نما، در حالی که موعد اجرای تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران نزدیک تر می شود، شرکت هندوستان پترولیوم اعلام کرد حداقل تا ماه نوامبر هیچ محموله نفت دیگری از ایران خریداری نخواهد کرد.

ام کی سورانا، رئیس و مدیرعامل شرکت هندوستان پترولیوم در پاسخ به سوالی در مورد گام های برداشته شده از سوی این شرکت به منظور کاهش اثرات تحریم های ضد ایرانی دولت آمریکا گفت: «این مسائل در سطح دیپلماتیک با ایران مورد بحث قرار گرفته است. شرایط هم اکنون در حال تغییر و تحول است. تاریخ اجرای تحریم ها 4 نوامبر است، اما در عین حال همه چیز در دیپلماسی در حال تغییر است.»

به دلیل در پیش بودن تحریم های جدید دولت آمریکا علیه ایران، شرکت های بیمه ای از پوشش بیمه ای تانکرهای حامل نفت ایران خودداری می کنند. شرکت هندوستان پترولیوم ماه گذشته ناگزیر شد یک محموله نفتی خود از ایران را لغو کند.

سورانا افزود: «در حال حاضر شرکت های بیمه با ما همکاری نمی کنند... شرط اجرای قراردادهای ما، تامین پوشش بیمه ای است.»

«اینکه قراردادها به عنوان قراردادهای جدید تلقی خواهند شد یا قراردادهای قدیمی، هنوز مشخص نیست. زمانی که بخواهیم محموله بعدی را از ایران خریداری کنیم، می توانیم موضعمان را مورد بازنگری قرار دهیم. در حال حاضر ما هیچ خرید نفتی (از ایران) برای بازه زمانی سپتامبر تا اکتبر نداریم.»

سورانا افزود: «کل نفتی که قرار بود امسال از ایران وارد کنیم یک میلیون تن (از 18.5 میلیون تن کل واردات هندوستان پترولیوم) بود. از این رقم ما فعلا 0.2 میلیون تن را خریداری کرده ایم.»


۱۳۹۷/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...