نسخه چاپی

آیت‌الله نوری همدانی: اتحاد عالی‌ترین سرمایه یك كشور است

یكی از مراجع تقلید در قم گفت: عملكرد قوای سه‌گانه زیر ذره‌بین دشمنان است و همه مسئولان باید اتحاد را به عنوان عالی‌ترین سرمایه یك كشور نصب‌العین خود قرار دهند.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی دارای مزایا و دستاوردهای فراوانی است که مهم‌ترین دستاورد آن تاسیس حکومت اسلامی است.

وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ انقلاب در ابعاد مختلف در دنیا مسئله مهمی است و اکنون کشورهای تونس، بحرین، یمن، لیبی و مصر بر اساس این فرهنگ علیه ظلم و ستم قیام کردند.

این مرجع تقلید تدوین قانون اساسی، اجرای قانون اساسی توسط ولایت فقیه، ارکان اسلامی و صدور پیام انقلاب را از ویژ‌گی‌های حکومت اسلامی دانست و گفت: قانون اساسی کشور و نظام آن از قرآن کریم و فرهنگ اهل بیت(ع) گرفته شده است.

وی ادامه داد: در اسلام و در رأس حکومت باید پیامبر(ص)، امام معصوم(ع) و در غیبت امام، فقیه اسلام‌شناس، مجتهد، عادل، مدیر و زمان شناس و شجاع قرار می‌گیرد و هرگونه شکل حکومت جز این، نامشروع و باطل است.

آیت‌الله نوری همدانی قوای مقننه، مجریه و قضائیه را از ارکان مهم انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: امروز دنیا عملکرد قوای سه‌گانه را زیر نظر دارد و وضعیت آن را ارزیابی می‌کند که البته در شرایط خوبی قرار داریم.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) ابراز کرد: مشورت دارای ویژگی‌هایی است که از جمله آنها عاقل بودن است و پیامبر اکرم(ص) نیز بر بصیرت که همان عقل است تاکید داشتند.

استاد درس خارج فقه حوزه همچنین آزادی و تدین را از دیگر ویژگی‌های مشورت ذکر کرد و ابراز داشت: آزادی به این معناست که مورد تأثیر تمایلات نفسانی و سرکشی و تبلیغات قرار نگیرید.

وی در ادامه سخنان خود، مردم را رکن رکین انقلاب اسلامی دانست و گفت: مردم خیلی محترم هستند و به گردن انقلاب حق دارند چون اگر همین مردم به استقبال گلوله‌ها نمی‌رفتند این انقلاب به وجود نمی‌آمد.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: بار اصلی این انقلاب به دوش مردم به ویژه روستانشینان است و به همین علت خدمت به این مردم مهم است و باید رضایت مردم را جلب کرده و در صحنه نگه داشت.

وی عنوان داشت: اگر مردم در صحنه نباشند، حکومت قدرتی ندارد چون پشتوانه این حکومت مردم هستند.

این مرجع تقلید با مهم ارزیابی کردن مسائل اقتصادی عنوان کرد: اگر مشکلی در این حوزه وجود دارد باید تدبیری اندیشید و آن را حل کرد و اگر راه‌حلی ندارد مردم را در جریان قرار دهید تا بدانند شما در هر صورت برای رفع این مشکل اقدام می‌کنید و در جایی که راه بسته است مقاومت و ایستادگی لازم است.

وی بر مطالعه کتاب‌های تبیان، صحیفه نور و وصیت‌نامه امام راحل تاکید و خاطرنشان کرد: امام خمینی در ۱۰ جلد بر صدور انقلاب تاکید کرده و گفته است که این انقلاب مرزها را در خواهد نوردید و جهان را فرا می‌گیرد و امروز به حق بودن سخنان امام راحل با وقایعی که از آفریقا شروع شد و به اروپا و آمریکا راه یافت، پی می‌بریم.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: راه پرفراز و نشیبی داریم و باید این راه را شناخت و با استقامت آن را طی کنیم.

استاد درس خارج فقه با اشاره به اجلاس غیر متعهدها در تهران و حضور ۱۲۰ کشور جهان در آن، انقلاب اسلامی را بر اساس فطرت و اسلام‌خواهی دانست و تاکید کرد: این خاصیت فطری بودن پیام انقلاب است که وقتی مقام معظم رهبری سخنرانی می‌کنند همه سران حاضر در جلسه میخکوب می‌شوند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به فرازی از سخنان امام خمینی(ره) گفت: اتحاد عالی‌ترین سرمایه یک کشور است که باید همگان از مردم تا مسئولان به آن توجه کنند.

۱۳۹۱/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...